Βραβείο καλύτερης ταινίας από τα Grand Bell το 1995, επίσημη επιλογή των φεστιβάλ του Sundance και του Βερολίνου καθώς και η υποψηφιότ...
Το φιλμ ξεκινάει με ένα αστυνομικό να ανακρίνει την Song Hee Kang στο διαμέρισμα 301, για την εξαφάνιση της Yoon Hee Kim, ένοικο του 302. Από κει και πέρα, μέσω flashbacks μαθαίνουμε την ιστορία της σχέσης δύο γυναικών: Η Song Hee μετακομίζει στο 301 μετά το διαζύγιο της έχοντας φανερή εμμονή με το φαγητό: Κρατάει ημερολόγιο γευμάτων, μαγειρεύει γκουρμέ πιάτα και έχει εμμονή με το βάρος της. Όταν μαθαίνει πως η γειτόνισσά της είναι ανορεξική, αρχίζει να της προσφέρει συνεχώς φαγητά, τα οποία εκείνη μονίμως αρνείται.
Με flashbacks μέσα στα flashbacks μαθαίνουμε το πως οι δύο έφτασαν στο σημείο που βρίσκονται: Η Song Hee προσπαθούσε για χρόνια να κρατήσει το ενδιαφέρον του συζύγου της μέσω εξεζητημένων γευμάτων μέχρι τη στιγμή που έμαθε πως είχε ερωμένη. Η Yoon Hee, υπήρξε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης από τον πατριό της, χασάπη στο επάγγελμα. Τα υπόλοιπα θα σας αφήσω να τα παρακολουθήσετε μόνο σας.
Σκηνοθέτης της ταινίας ο Cheol Su Park, o οποίος δημιουργεί την πρώτη ταινία με κυρίαρχα τα φεμινιστικά στοιχεία στην σύγχρονη ιστορία του κορεατικού κινηματογράφου. Πέρα από αυτό, το φιλμ εστιάζει κυρίως σε τρεις άξονες: Στο φαγητό, στην σύνδεση μεταξύ φαγητού και σεξ και στις αιτίες που οδήγησαν την κάθε μία στην στάση απέναντι τους. Οι άξονες αυτοί παρουσιάζονται μέσω της αλληλεπίδρασης των δύο πρωταγωνιστριών.
Αυτό βέβαια που κάνει το φιλμ να ξεχωρίζει είναι τρεις συγκλονιστικές σκηνές βίας, όχι όμως τόσο με την απεικόνιση τους, που δεν είναι ιδιαίτερα γραφική όσο ως γεγονότα και συμπεριφορές καθεαυτές. Αναφέρομαι στις σκηνές με την Song Hee και τον σκύλο του συζύγου της, όταν προσπαθεί με το ζόρι να δώσει στην Yoon Hee να φάει και η τελική σκηνή της κοινής ιστορίας των δύο. Ειδικότερα αν σκεφτούμε πως βρισκόμαστε στο 1995, όπου τέτοιες σκηνές ήταν πρωτόγνωρες για το κορεάτικο κοινό, γίνεται κατανοητό πόσο δύσκολο και τολμηρό εγχείρημα υπήρξε η συμπερίληψη τους στην ταινία.
Και οι δύο πρωταγωνίστριες (Eun Jin Pang ως 301 και Sin Hye Hwang ως 302) είναι εξαιρετικές, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την αντίθεση των χαρακτήρων που υποδύονται.
Η ταινία είναι αρκετά παλιά, με ότι συμπεριλαμβάνεται στο γεγονός αυτό και κάπως αργή, οπότε θα την χαρακτήριζα δύσκολη στην παρακολούθηση. Βρίθει όμως νοημάτων και ουσίας ενώ και οι τρεις σκηνές που ανέφερα παραπάνω θα σας αποζημιώσουν αν μπορέσετε να ξεπεράσετε τις τεχνικές της δυσκολίες.
Το trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=5eIiJksgwy0
Μπορείτε να μας βρείτε και στο facebook, στη σελίδα:
COMMENTS