CHOW YUN FAT

Όσο αναφορά το blog, δύο πράγματα έχω να κάνω καιρό. Να ασχοληθώ με κινέζικο κινηματογράφο και να κάνω ένα αφιέρωμα. Παρακολουθώντας ...



Όσο αναφορά το blog, δύο πράγματα έχω να κάνω καιρό. Να ασχοληθώ με κινέζικο κινηματογράφο και να κάνω ένα αφιέρωμα. Παρακολουθώντας λοιπόν πριν λίγο καιρό την, τραγική δυστυχώς, τριλογία του God of gamblers, θυμήθηκα μια υπόσχεση που είχα δώσει στο άρθρο για το Confucius, για ένα αφιέρωμα στον Chow yun fat και θεώρησα πως ήταν η κατάλληλη στιγμή, για να αποκατασταθεί και η άποψη μου για τον ηθοποιό, μιας και είχε δεχτεί ισχυρό πλήγμα από την τριλογία.

Η ιστορία ενός από τους πιο επιτυχημένους, Ασιάτες ηθοποιούς όλων των εποχών, μοιάζει πολύ με τις ιστορίες του παλιού αμερικάνικου κινηματογράφου, οι οποίες μιλούσαν για το "American dream" και φαντάζομαι πως κάποτε θα γίνει μια εξαιρετική ταινία.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Chow Yun Fat γεννήθηκε στις 18 Μαϊου, στο χωριό Tung O (εικ 1), το οποίο βρίσκεται στο Yung Shue Wan, πολυπληθέστερη περιοχή του νησιού Lamma, με περίπου 6000 κατοίκους. Το Lamma (εικ 2) βρίσκεται νοτιοδυτικά του νησιωτικού Hong Kong, κοντά στο λιμάνι Victoria. Διοικητικά υπαγόταν στο Hong Kong, το οποίο τότε βρισκόταν υπό Βρετανική αρμοστεία.  Η καταγωγή του είναι από τους Hakka, ένα παρακλάδι των Κινέζων Han, που είχαν (και έχουν σε κάποιο βαθμό) τη δική τους διάλεκτο και λέγεται πως μετανάστευσαν, πριν από αιώνες, από την περιοχή που σήμερα αποτελεί την κεντρική Κίνα. Hakka ήταν επίσης και ο Deng Xiaoping, ο ηγέτης ουσιαστικά του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας από το θάνατο του Mao Zedong ως το 1992. Η μητέρα του ήταν καθαρίστρια και καλλιεργούσε επίσης τσάι και άλλα βότανα τα οποία επεξεργαζόταν και πουλούσε , με τη βοήθεια του γιου της. Ο πατέρας του δούλευε σε ένα τάνκερ της Shell. Ήταν πάρα πολύ φτωχή οικογένεια, μάλιστα ζούσαν σε σπίτι χωρίς ηλεκτρικό και ο ίδιος αναγκαζόταν να ξυπνάει καθημερινά από το ξημέρωμα, για να βοηθάει τη μητέρα του στο χωράφι. Ο πατέρας του πέθανε, πριν ακόμα ο ίδιος κλείσει τα δέκα του χρόνια, γεγονός που επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τα ήδη τραγικά οικονομικά της οικογένειας και ανάγκασε τον ίδιο να αρχίσει να πουλάει τσάι και βότανα, από τα οποία ουσιαστικά έβγαζαν ίσα ίσα αρκετά για να ζήσουν. Όπως ήταν λογικό, οι επιδόσεις του στο σχολείο ήταν εξαιρετικά χαμηλές, δεδομένου ότι πολλές φορές δεν είχε καν τη δυνατότητα να παρακολουθεί τα μαθήματα.






Όταν έγινε 10 χρονών μετακόμισαν στο Kowloon (εικ 3), μια αστική περιοχή του ηπειρωτικού Hong Kong, βορειανατολικά του νησιού Lamma. Με 2.000.0000 εκατομμύρια περίπου κατοίκους, ασφαλώς και έδινε περισσότερες ελπίδες και ευκαιρίες στην φτωχή οικογένεια. Η ζωή όμως τη δεκαετία του 60 στο Hong Kong δεν είχε φτάσει ακόμα στα στάνταρ του σήμερα και έτσι η οικογένεια συνέχισε να αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Ο Chow αναγκάστηκε  να βάλει σε δεύτερη μοίρα την εκπαίδευση του, για να  δουλέψει κυριολεκτικά όπου έβρισκε, ως εργάτης σε εργοστάσιο ηλεκτρονικών, βοηθός σε γραφείο, υπάλληλος ταχυδρομείου, σερβιτόρος, ταξιτζής κ.α ώσπου σε ηλικία 17 χρονών παράτησε εντελώς το σχολείο.



Στα 18 του όμως, η τύχη του χαμογέλασε, όταν έγινε δεκτή η αίτηση που είχε κάνει στον τοπικό τηλεοπτικό σταθμό TVB για μαθήματα υποκριτικής, όπου και υπέγραψε το πρώτο του τριετές συμβόλαιο. Το TVB, ιδρύθηκε το 1965 από κεφάλαια  βρετανικά και του Hong Kong και υπήρξε το πρώτο ελεύθερο κανάλι του. Πλέον είναι ένα από τα δύο μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας, ενώ η σχολή υποκριτικής του είναι διάσημη, μιας και μαθητές της υπήρξαν μεταξύ άλλων, ο Tony Leung Chiu Wai και ο Steven Chow.

Τα πράγματα στην αρχή αποδείχτηκαν αρκετά δύσκολα με τα μαθήματα και ο Chow συνειδητοποίησε γρήγορα το λάθος που είχε κάνει με το να μην παρακολουθεί τα μαθήματα στο σχολείο, μιας και αναγκαζόταν να ζητάει βοήθεια από άλλους στην προφορά διαφόρων λέξεων που υπήρχαν στα σενάρια. Η εμπειρία του αυτή τον έκανε να εκτιμήσει τη σημασία της μόρφωσης και του να ζητάς βοήθεια από άλλους. Ακόμα και σήμερα δηλώνει ότι " κανένας δε θα πρεπε να ντρέπεται όταν ζητάει βοήθεια".

Παρά τις αρχικές του δυσκολίες, το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του δεν άργησε να φανεί. Το 1976 έρχεται ο πρώτος του πρωταγωνιστικός ρόλος στην σειρά 12 επεισοδίων Saat sau qi shi er sius si (killing hand 72 hours)(εικ 4), όπου παίζει έναν πληρωμένο δολοφόνο( δεν το λες και τυχαίο). Την ίδια χρονιά πρωταγωνιστεί και στην πρώτη του ταινία  The massage girls(εικ 5), ένα φιλμ που θα μπορούσε να ανήκει στην κατηγορία exploitation, όχι όμως για γυναίκες όπως συνήθως, αλλά για τον Chow Yun Fat, ο οποίος παίζει έναν μυστικό αστυνομικό που εισχωρεί σε ένα νυχτερινό κέντρο\οίκο ανοχής, για να ερευνήσει την υπόθεση ξυλοδαρμού των κοριτσιών που δουλεύουν εκεί. Η ταινία είναι γεμάτη αποκαλυπτικές, για την εποχή, σκηνές του πρωταγωνιστή(εικ 6), σε μια προσπάθεια εμπορικής εκμετάλλευσης της εμφάνισης του. Εμφανίζεται επίσης σε άλλες 3 ταινίες. Να αναφέρουμε εδώ πως όλες οι πρώτες του ταινίες, γυρίστηκαν για λογαριασμό της Goldig Films HK, η οποία γενικότερα προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την δημοτικότητα και την γενικότερη εμφάνιση του(εικ 7).






Ως το 1980 εμφανίζεται σε άλλες 4 ταινίες και 3 σειρές ώσπου εκείνη την χρονιά κάνει την πρώτη του πραγματικά μεγάλη επιτυχία με τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη σειρά 25 επεισοδίων The bund. Παίζει τον Hui Man Keung(εικ 8), έναν φτωχό νεαρό που φτάνει στην Σανγκάη του 1930 και σιγά σιγά ανεβαίνει τα σκαλιά στην ιεραρχία των Τριάδων. Μία από τις πιο δημοφιλείς σειρές όλων των εποχών, έκανε τον Chow αστέρα πρώτου μεγέθους, ιδιαίτερα στη Σανγκάη, όπου πλέον προκαλούσε πανικό σε κάθε εμφάνιση του, με ανθρώπους να ανεβαίνουν ακόμα και στα δέντρα για να δουν από κοντά τον Hui Man Keung. Το 1983 η σειρά μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο σε δύο συνέχειες, οι οποίες προβλήθηκαν στην Ασία και σε διάφορες chinatowns στις Η.Π.Α(εικ 9). Ακολούθησαν δύο συνέχειες της σειράς, στις οποίες ο ίδιος δεν συμμετείχε, καθώς και δύο remake, το 1996 με τίτλο Once upon a time in Shanghai και το 2007.



Το 1981 εμφανίζεται στην ταινία Story of Wu Viet, στην οποία είχε την πρώτη του ευκαιρία, στον κινηματογράφο τουλάχιστον, να δείξει το πραγματικό υποκριτικό ταλέντο του, μιας και ως τότε, η Goldig Films, στην οποία είχε συμβόλαιο, του έδινε ρόλους είτε σε φθηνά μελοδράματα είτε σε υπερβολικές αστυνομικές ταινίες δράσης. Στην συγκεκριμένη είχε την ευκαιρία να υποδυθεί επιτέλους έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, ως ένας μετανάστης από το Βιετνάμ, που προσπαθώντας να ξεφύγει από τον πόλεμο με τους Viet Cog, καταφθάνει στο Hong Kong,  με απώτερο σκοπό τη μετανάστευση στις Η.Π.Α(εικ 10). Εκεί ερωτεύεται, και τις δύο του αυτές μεγάλες επιθυμίες, εκμεταλλεύεται ένας αρχηγός της μαφίας, που τον αναγκάζει τελικά να δουλέψει για αυτόν, ως πληρωμένος δολοφόνος(εικ 11). Η ταινία ήταν μία από τις πρώτες πολιτικές που γυρίστηκαν στο Hong Kong, και ουσιαστικά ήταν αυτή που έκανε γνωστή, τη σκηνοθέτη, Αnn Hui, ως το δεύτερο μέρος της βιετναμέζικης τριλογίας της. Στις Η.Π.Α κυκλοφόρησε από την Arena, με αρκετά κακή εικόνα, σε βίντεο, με τον τίτλο God of killers. Το Story of Wu Viet αποτέλεσε ουσιαστικά εφαλτήριο για την μετέπειτα κινηματογραφική καριέρα του Chow, αν και δεν είχε άμεσα αποτελέσματα. Μία έκδοση της ταινίας μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.56.com/u20/v_NTgwMTA4NDE.html#video_comment


11

Την επιτυχία του αυτή δεν μπόρεσε να την εξαργυρώσει άμεσα, κυρίως λόγω επαγγελματικών προβλημάτων, μιας και ενώ τα πήγαινε περίφημα στην τηλεόραση οι κινηματογραφικές του απόπειρες, ως επί το πλείστον, συνοδεύονταν από εμπορική αποτυχία. Είχε όμως και προσωπικά προβλήματα, με μια απόπειρα αυτοκτονίας, το 1983, μετά την διάλυση του πενταετούς δεσμού του με την Idy Chan(εικ 12), επίσης ηθοποιό του TVB και έναν αποτυχημένο γάμο την ίδια χρονιά, με την συμπρωταγωνίστρια του στο Massage girls, Candice Yu(εικ 13), o oποίος κράτησε μόνο για 9 μήνες.



Παρόλα αυτά, συνέχισε να εμφανίζεται, σχεδόν ακατάπαυστα, σε ταινίες και σειρές, ώσπου το 1984 είχε φτάσει η ώρα για την αναγνώριση του και από τους κριτικούς με την ταινία Hong Kong 1941(εικ 14), ένα δράμα με φόντο το Hong Kong, κατά την διάρκεια της ιαπωνικής κατοχής, την περίοδο του Β' Παγκοσμίου πολέμου. Παίζει τον ρόλο του Yip Kim Fay(εικ 15), ενός ανέργου ηθοποιού, ο οποίος γνωρίζει τον Hak Keung, ενώ δουλεύουν σε μια αποθήκη ρυζιού, και λίγο αργότερα και τη γυναίκα του, Nam, η οποία υποφέρει από μία συγγενή νόσο, που σκότωσε τη μητέρα της, σε μικρή ηλικία. Ουσιαστικά η ταινία αναφέρεται στη σχέση φιλίας και αγάπης που αναπτύσσεται ανάμεσα στους 3 πρωταγωνιστές, στην δύσκολη εκείνη περίοδο. Για την ταινία αυτή ο Chow κέρδισε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στα Asian - Pacific Film Festival και Golden Horse Film Festival, ενώ ήταν υποψήφιος στα Hong Kong Film Awards, όπου το Hong Kong 1941 είχε 8 υποψηφιότητες, κερδίζοντας τελικά ένα μόνο βραβείο, αυτό για καλύτερο κινηματογραφιστή για τον Brian Lai. Το trailer της ταινίας: http://www.youtube.com/watch?v=kfmhuzTL2CU&feature=player_embedded



Η εμπορική επιτυχία στον κινηματογράφο δεν είχε έρθει, το ακριβώς αντίθετο μάλιστα, μιας και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '80 τον αποκαλούσαν "box office poison". Και αυτό όμως δεν άργησε να αλλάξει. Ο John Woo ήταν ένας νεαρός σκηνοθέτης, ο οποίος από το 1974 σκηνοθετούσε ταινίες πολεμικών τεχνών και κωμωδίες. Στη διάρκεια της δεκαετίας του '80 και λόγω απανωτών, εμπορικών αποτυχιών είχε πέσει σε δυσμένεια από τις εταιρίες παραγωγής. Αυτό όμως έμελλε να αλλάξει το 1986, όταν τον πλησίασε ο παραγωγός/σκηνοθέτης Tsui Hark, o οποίος πριν δυο χρόνια είχε συστήσει την δική του εταιρεία παραγωγής, και του πρότεινε να χρηματοδοτήσει ένα project, που ο ίδιος είχε στο μυαλό του από καιρό, με τίτλο A better tomorrow(εικ 16). Αν και δεν ήταν η πρώτη επιλογή, η επιμονή των δύο παραπάνω, έδωσε τελικά στον Chow έναn από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ως Mark "Gor" Lee(εικ 17). Το σενάριο επικεντρώνεται στη σχέση του Τse-ho, ο οποίος είναι από τα κορυφαία στελέχη μιας Τριάδας, με τον αδερφό εξ'αίματος στην τριάδα, Gor και τον πραγματικό του αδερφό, Tse Kit, o oποίος μόλις έχει αποφοιτήσει από την ακαδημία της αστυνομίας. To trailer της ταινίας: http://www.youtube.com/watch?v=SR7q9_8qmak



Η ταινία, αν και είχε μικρό προϋπολογισμό,έσπασε τα ταμεία στο Hong Kong και γενικότερα, όπου στην Ασία κι αν προβλήθηκε και πλέον κατέχει την δεύτερη θέση στις 100 καλύτερες κινέζικες ταινίες. Όπως ήταν αναμενόμενο, σάρωσε και τα ασιατικά βραβεία, με τον Lung Ti ( Tse-ho)(εικ 18) να κερδίζει το βραβείο καλύτερου ηθοποιού και τον Woo αυτόν του καλύτερου σκηνοθέτη στα Golden Horse Awards, ενώ του καλύτερου ηθοποιού κέρδισε αντίστοιχα ο Chow Yun Fat στα Hong Kong Film Awards, όπου το φιλμ είχε 11 υποψηφιότητες και κέρδισε επίσης αυτό της καλύτερης ταινίας.


Ουσιαστικά αποτέλεσε την αιτία για την γέννηση ενός ολόκληρου είδους στον κινηματογράφου του Hong Kong, του γκανγκστερικού φιλμ και καθιέρωσε εμπορικά, τόσο τον John Woo, όσο και τον Chow Yun fat, ενώ επανέφερε και τον Lung Ti στο προσκήνιο, του οποίου η καριέρα είχε πάρει την κάτω βόλτα από την στιγμή που άφησε την Shaw Brothers. Αργότερα κυκλοφόρησαν δύο συνέχειες, καθώς και ένα ινδικό κι ένα κορεάτικο remake.

To όλο στυλ του Chow στην ταινία, μακρύ μαύρο παλτό, γυαλιά Rayban, τσιγάρο στο στόμα(εικ 19), έγινε σήμα κατατεθέν από τους νέους στο Hong Kong, με πάρα πολλούς εφήβους να φοράνε μακριά παλτό, dusters, όπως ονομάστηκαν, παρά τις αντίξοες κλιματολογικές συνθήκες (ζέστη,υγρασία) που επικρατούν στη χώρα, ενώ τα γυαλιά, τα οποία ήταν ένα μοντέλο που λάνσαρε ο Alain Delon , εξαντλήθηκαν μέσα σε μία βδομάδα και ο Γάλλος έστειλε ευχαριστήριο μήνυμα στον Chow.  Η δημοτικότητα του είχε φτάσει πλέον στα επίπεδα του Jackie Chan και του Bruce Lee, γεγονός που τον έκανε να αποφασίσει να μην ασχοληθεί άλλο με την τηλεόραση αλλά να αφοσιωθεί πλέον στον κινηματογράφο.


Η ίδια χρονιά συνοδεύτηκε και από επιτυχία στην προσωπική του ζωή, με το γάμο του με την Jasmine Tan(εικ 20), με την οποία παραμένει παντρεμένος ως σήμερα. Έχει δηλώσει πως μαζί με τη μητέρα του είναι τα δύο άτομα που τον έχουν επηρεάσει περισσότερο στη ζωή του.


Το 1987 συνέχισε να εμφανίζεται με μεγάλη συχνότητα σε ταινίες με σημαντικότερες τα A better tomorrow 2, An autumn's tale, Prison on fire και City of fire.  Το πρώτο(εικ 21) δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει την ποιότητα της αρχικής ταινίας, αν και έχει μείνει και αυτό στην ιστορία, λόγω κυρίως της υπέρμετρης βίας που το χαρακτηρίζει(εικ 22). Οι Woo και Hark  είχαν πολλές διαφωνίες, γεγονός που σαφώς επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα.  Από αυτήν την ταινία ξεκίνησε και η φήμη του Woo, ότι θέτει σε κίνδυνο τους πρωταγωνιστές του για να κάνει πιο εντυπωσιακές τις σκηνές. 2 stuntmen τραυματίστηκαν και ο Chow παραλίγο να σκοτωθεί, όταν σε μια σκηνή έκρηξης, δεν του δόθηκε αρκετός χρόνος, ώστε να προλάβει να φύγει. Τελικά τη γλύτωσε μόνο με καμμένα μαλλιά. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=DOhyyUCBh-8



Το δεύτερο(εικ 23) είναι ένα μικρού προϋπολογισμού ρομαντικό δράμα, γυρισμένο εξ' ολοκλήρου στη Νέα Υόρκη, το οποίο χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική φωτογραφία του. Ο Chow, δείχνει ακόμα μια φορά τις υποκριτικές του δυνατότητες, με την ικανότητα που έχει να αποδίδει το ίδιο καλά σε διαφορετικά στυλ ταινιών(εικ 24). Η απόδοση του συνοδεύτηκε από το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στα Golden Horse awards και μια υποψηφιότητα στα Hong Kong film awards, όπου η ταινία προτάθηκε για 7 συνολικα βραβεία, κερδίζοντας τελικά αυτά για καλύτερη ταινία, καλύτερο σενάριο και καλύτερης κινηματογραφίας. Ο ίδιος τη θεωρεί μία από τις αγαπημένες του. Τo trailer:  http://www.youtube.com/watch?v=5OnfzJxhSrs



Οι δύο τελευταίες, είναι και οι δύο ταινίες δράσης, η πρώτη(εικ 25) με φόντο τη φυλακή και η δεύτερη για έναν ¨μυστικό" αστυνομικό και έχουν τον ίδιο σκηνοθέτη, τον Ringo Lam, τον οποίο και καθιέρωσαν ως έναν από τους καλύτερους σκηνοθέτες του είδους. Ειδικότερα για το City on fire(εικ 26) ένα αρκετά μεγάλο της ταινίας ξεσήκωσε (όπως συνήθως) ο Tarantino, στο Reservoir dogs(εικ 27). Ήταν υποψήφια για 11 βραβεία στα Hong Kong film awards, κερδίζοντας τελικά αυτά του καλύτερου ηθοποιού και σκηνοθέτη. Το prison on fire ήταν υποψήφιο για 9 βραβεία, χωρίς να κερδίζει τελικώς κανένα. Τα trailer: http://www.youtube.com/watch?v=HiOSnPVgrvYhttp://www.youtube.com/watch?v=bMh0C7_mFB4 . Σιγά σιγά είχε αρχίσει να γίνεται γνωστός και στην Βόρεια Αμερική.




Το 1988 πέρασε χωρίς κάτι το ιδιαίτερα αξιομνημόνευτο, αν και ο ακούραστος Chow έπαιξε σε άλλες 9 ταινίες. (1)

Χρονιά ορόσημο στην καριέρα του αποτέλεσε το 1989, όταν έπαιξε σε μερικά από τα σημαντικότερα φιλμ της καριέρας του, όπως τα The killer, All about Ah Long, A better tomorrow 3 και God of gamblers.

Η παραγωγή του πρώτου(εικ 28) ξεκίνησε με πολλά προβλήματα, μιας και η κόντρα μεταξύ John Woo και Tsui Hark, η οποία είχε ξεκινήσει από το A better tomorrow 2, συνεχιζόταν με αμείωτη ένταση. O Hark μάλιστα είχε ζητήσει από την εταιρεία παραγωγής των ταινιών αυτών, Film workshop, να απολύσει τον Woo και όταν το αίτημα του δεν έγινε δεκτό, άρχισε να αρνείται χρηματοδότηση σε οποιοδήποτε σχέδιο του παρουσίαζε. Το ίδιο συνέβη και με το The killer, το οποίο ουσιαστικά, δε θα γυριζόταν ποτέ αν δεν συνέβαλαν οικονομικά οι δύο πρωταγωνιστές ( ο άλλος ήταν ο Danny Lee) και αν ο Chow δεν εκμεταλλευόταν την επιρροή που είχε. O Tsui Hark δεν έμεινε εντελώς άπρακτος, μιας και επέβαλλε ως συμπρωταγωνίστρια την Sally Yeh, απαγόρεψε στον Woo να χρησιμοποιήσει jazz μουσική για το κύριο θέμα της ταινίας και ήταν εμπνευστής μιας από τις καλύτερες σκηνές της ταινίας. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί ήταν κυρίως φίλοι του πρωταγωνιστή και του σκηνοθέτη.
Ο Chow παίζει έναν πληρωμένο δολοφόνο(εικ 29), ο οποίος στην τελευταία του δουλειά για λογαριασμό μιας Τριάδας, τραυματίζει κατά λάθος στο μάτι μια τραγουδίστρια ενός νυχτερινού κέντρου. Για να μπορέσει να πληρώσει για την εγχείρηση της κοπέλας, αναλαμβάνει μια ακόμα δουλειά.



To The killer δεν είχε τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία στο Hong Kong, μιας και ως ταινία έντονης βίας, θύμιζε ιδιαίτερα στους θεατές τα γεγονότα της πλατείας Tien an Men, που είχαν συμβεί την ίδια χρονιά. Προβλήθηκε όμως με μεγάλη επιτυχία σε Ταϊβάν και Κορέα, σε διάφορα φεστιβάλ στις Η.Π.Α, καθώς και στο φεστιβάλ Κανών, το 1990. Αποτέλεσε εφαλτήριο για την μετέπειτα καριέρα του σκηνοθέτη στις  Η.Π.Α, μιας και ήταν η πιο εμπορική ταινία από το Hong Kong, από την εποχή του Enter the dragon με τον Bruce Lee (1973), ενώ κάποιοι από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες παγκοσμίως, όπως οι Tarantino, Rodriguez, Johnnie To και Luc Besson, το αναφέρουν στις επιρροές τους. Στα Hong Kong film awards του 1990, ήταν υποψήφιο σε 6 κατηγορίες, κερδίζοντας τελικά αυτές του καλύτερου σκηνοθέτη και καλύτερου μοντάζ. Το trailer: http://www.youtube.com/watch?v=4_mfMDNdkuk.

Στο All about Αh long(εικ 30), ο Chow Yun Fat παίζει έναν πρώην οδηγό αγώνων(εικ 31) μοτοσυκλέτας, ο οποίος έκανε έκλυτη ζωή, μέχρι που στη διάρκεια μιας καταδίωξης από την αστυνομία τραυματίστηκε, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να οδηγεί πλέον και κατέληξε στη φυλακή. Εκεί μαθαίνει πως η πρώην κοπέλα του, την οποία συνήθιζε να χτυπάει, είναι πλέον μητέρα του γιου του. Από κει και πέρα η ταινία περιστρέφεται γύρω από τις δυσκολίες των μελών να γίνουν μια κανονική οικογένεια. Η ταινία είναι αξιομνημόνευτη κυρίως για δύο λόγους, πέρα βέβαια από το ότι είναι από τους λίγους αποκλειστικά δραματικούς ρόλους του Chow. O πρώτος είναι πως ο ίδιος κατέκτησε για μία ακόμα φορά το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στα Hong Kong film awards (το μόνο από τα 9 που ήταν υποψήφια η ταινία) και ο δεύτερος πως έχει γράψει ο ίδιος το σενάριο, μαζί με την Sylvia Chang, στη μία από τις δύο μόλις ταινίες που έχει συμβεί αυτό. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ENfxOI5fYDQ



Στην τρίτη συνέχεια του A better tomorrow(εικ 32) συνέβη μια ουσιαστική αλλαγή. Αυτή τη φορά σκηνοθέτης ήταν ο Tsui Hark, ο οποίος έθεσε ουσιαστικά εκτός ταινίας τον John Woo. Το φιλμ σεναριακά αγνοεί εντελώς το δεύτερο μέρος της τριλογίας (εσκεμμένα φυσικά)  και επικεντρώνεται στη ζωή του Mark Gor, πριν τα γεγονότα του πρώτου μέρους. Όπως ήταν αναμενόμενο υπήρξε και αυτό μεγάλη εμπορική επιτυχία. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=nsiNLhcnvvA


Στο God of gamblers(εικ 33),  ο Chow παίζει ένα θρυλικό τζογαδόρο, ο οποίος μετά από ένα ατύχημα, παθαίνει αμνησία αρχίζει να φέρεται σαν μικρό παιδί(εικ 34). Τον ανακαλύπτει ένας μικροαπατεώνας, αποτυχημένος τζογαδόρος, ο οποίος εκμεταλλεύεται τις ικανότητες του στον τζόγο. Σκηνοθέτης και σεναριογράφος, o Wong Jing , ένας από τους πιο παραγωγικούς συντελεστές του κινηματογράφου του Hong Kong, με εκατοντάδες ταινίες στο ενεργητικό του ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Τον δεύτερο ρόλο κρατάει ο Andy Law, ο οποίος προτού γίνει αστέρας πρώτου μεγέθους, βρισκόταν υπό την προστασία του Chow, ιδιαίτερα αφότου είχε πέσει σε δυσμένεια από τις εταιρίες παραγωγής, όταν αρνήθηκε να ανανεώσει το συμβόλαιο του με την TVB . Η ταινία υπήρξε τεράστια εμπορική επιτυχία, καταρρίπτοντας το μέχρι τότε ρεκόρ του box office, με αποτέλεσμα να βγουν άλλες 4 συνέχειες και αρκετά spin off. O Chow πλέον είχε πετύχει εμπορικά και ως κωμικός. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=4o6y0g8adho



To 1990 εμφανίστηκε μόλις σε μία ταινία, ενώ και το 1991 συνέχισε σε χαλαρούς ρυθμούς, γυρίζοντας τις συνέχειες των God of Gamblers και Prison on fire. H χρονιά αυτή σηματοδότησε και την επιστροφή στις συνεργασίες με τον John Woo, αυτή τη φορά (και μοναδική) σε κωμωδία, στο Once a thief(εικ 35). Πρόκειται για την ιστορία τριών ορφανών, δύο αγοριών και ενός κοριτσιού, οι οποίοι μεγαλώνουν μαζί και κάποια στιγμή γίνονται κλέφτες έργων τέχνης(εικ 36). Η ταινία είχε μεγάλο προϋπολογισμό, καλό επιτελείο ηθοποιών (Cherie Cheung, Leslie Cheung) και πήγε πολύ καλά εμπορικά, αν και όχι τόσο ποιοτικά, με φανερή έλλειψη χημείας ανάμεσα στους δύο άνδρες πρωταγωνιστές. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=t1_wwwG2VsA&feature=related.



To 1992 γύρισε δύο από τις γνωστότερες ταινίες του παγκοσμίως, τα Hard Boiled και Full Contact, τα οποία σήμαναν και μία αλλαγή στο αρχέτυπο του χαρακτήρα που συνήθιζε να παρουσιάζει στις ταινίες, μιας και από τον κακό με συνείδηση, πλέον έπαιζε τον απόλυτα κακό.

Στην πρώτη(εικ 37), ακόμα μια συνεργασία με τον John Woo, o οποίος ήθελε αυτή τη φορά η ταινία του να επικεντρώνεται στους αστυνομικούς και όχι στους εγκληματίες όπως συνήθως. Ο Chow Yun Fat παίζει έναν αστυνομικό, με το φαντεζί όνομα, Tequila Yuen(εικ 38). Στη διάρκεια μιας επιχείρησης ενάντια σε έναν μεγάλο αριθμό κακοποιών, σκοτώνεται ο συνεργάτης του και ο ίδιος ορκίζεται εκδίκηση. Στην προσπάθεια του αυτή, δέχεται τη βοήθεια ενός μυστικού αστυνομικού, του Tony, ο οποίος έχει διεισδύσει τόσο βαθιά στον υπόκοσμο, ώστε να θεωρείται από τους κορυφαίους εκτελεστές. Η ταινία είναι γεμάτη κλισέ και σε γενικές γραμμές, το σενάριο περιστρέφεται γύρω από τις σκηνές δράσης, γεγονός που δεν άρεσε στο κοινό του Hong Kong, όπου το Hard boiled τα πήγε μέτρια εμπορικά. Αντίθετα ενθουσίασε κοινό και κριτικούς στις H. Π. Α., όπου πολλοί το ανακήρυξαν ως την καλύτερη ταινία του Woo, και τις σκηνές δράσης ως κάποιες από τις καλύτερες στην ιστορία του κινηματογράφου, με αποκορύφωμα αυτήν του νοσοκομείου. Το ρόλο του Tony κρατάει ένας από τους σημαντικότερους πλέον ηθοποιούς παγκοσμίως ο Tony Leung Chiu Wai.



H ταινία περιέχει όλα τα στοιχεία που συναντάμε συνήθως στον κινηματογράφο του Woo, δηλαδή σπουδαίες σκηνές δράσης, μηδαμινούς έως ανύπαρκτους γυναικείους ρόλους, jazz μουσική και τραυματισμούς των πρωταγωνιστών, με τον Tony Leung να είναι αυτή τη φορά ο "τυχερός", όταν κομμάτια από ένα θρυμματισμένο τζάμι τον χτύπησαν στο πρόσωπο. . Να αναφέρουμε επίσης, πως ήταν η τελευταία ταινία, που γύριζε o Woo στο Hong Kong, αφού έπειτα μετέφερε την καριέρα του στο Hollywood. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=jAtxZHuJNW4.

Στο Full contact(εικ 39) παίζει τον Gou Fei, o οποίος μαζί με τον φίλο του Sam Sei προσπαθούν να ξεφύγουν από έναν τοκογλύφο, με τη βοήθεια του ξαδέρφου του Sam, Judge. Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Ringo Lam, ο οποίος δημιουργεί μια ταινία με παρόμοια στοιχεία με το Hard Boiled(εικ 40), ενώ τους υπόλοιπους ρόλους έχουν οι  Anthony WongSimon Yam, αντίστοιχα. Ουσιαστικά πρόκειται για B-movie, γεγονός που δεν εκτίμησαν στο Hong Kong, όπου η ταινία τα πήγε χειρότερα και από το Hard boiled, sτις H.Π.Α και την Μεγάλη Βρετανία όμως, θεωρείται cult. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=jhh0IsK3_Y4



Οι δύο αυτές ταινίες θεωρούνται από τους σκληροπυρηνικούς θαυμαστές του Chow Yun Fat, αυτούς δηλαδή που τον παρακολοθούσαν από την αρχή της καριέρας του, από τις χειρότερες του, τουλάχιστον από την εποχή του Story of Wu Viet και μετά. Στις Η.Π.Α όμως τις λάτρεψαν και ήταν αυτές που καθόρισαν εν πολλοίς τους ρόλους που θα ενσάρκωνε μετέπειτα στο Hollywood. Βοήθησε σε αυτό βέβαια και το χρονικό πλαίσιο, μιας και στο Hollywood ήταν η εποχή των μεγάλων blockbuster ταινιών δράσης, τύπου The rock, Con air κτλ , οι οποίες ότι τους έλειπε σε σενάριο, ηθοποιίες και γενικότερα ποιότητα, το αναπλήρωναν με εντυπωσιακές σκηνές δράσης και πανάκριβα εφέ. (2)

To 1993 δεν εμφανίζεται σε καμία ταινία, το 1994 σε τρεις και το 1995 σε μία. Ανάμεσα στις τρεις ταινίες του 1994 είναι και το God of gambler's return, το οποίο, όπως αναμενόταν, υπήρξε τεράστια εμπορική επιτυχία, σπάζοντας για μία ακόμα φορά το ρεκόρ του box office του Hong Kong. O ίδιος αμειβόταν πλέον με πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια ανά ταινία.

Έχοντας φτάσει στη κορυφή του κινηματογράφου του Hong Kong αποφάσισε να στρέψει το ενδιαφέρον του αποκλειστικά στη μετάβαση στις Η.Π.Α. Για τα επόμενα δύο χρόνια μάλιστα, δεν έκανε τίποτα άλλο από το να μαθαίνει αγγλικά. Να αναφέρουμε επίσης πως, ιδιαίτερα λόγω των ταινιών δράσης που είχε γυρίσει, στις Η.Π.Α τον θεωρούσαν cult φιγούρα, ενώ οι Los Angeles Times τον αποκαλούσαν "The coolest actor in the world" . Το άρθρο: http://articles.latimes.com/1995-03-12/magazine/tm-41618_1_chow-hong-kong-roles-in-john-woo

Το 1998 το όνειρο του Hollywood έγινε επιτέλους πραγματικότητα, όταν ο Chow Yun Fat πρωταγωνίστησε στο Replacement killers(εικ 41), του Antoine Fuqua, με την Mira Sorvino. Παίζει τον John Lee, έναν πληρωμένο δολοφόνο(εικ 42), ο οποίος δουλεύει για έναν αρχηγό της μαφίας, ονόματι Wei, ο οποίος τον εκβιάζει, έχοντας υπό κράτηση τη οικογένεια του στο Hong Kong. H τελευταία δουλειά του είναι να σκοτώσει τον γιο ενός αστυνομικού, ο οποίος σκότωσε τον γιο του Wei. Ο John όμως, μπροστά στη θέα του εφτάχρονου παιδιού διστάζει και δεν τελειώνει τελικά τη δουλειά, ενέργεια που τον φέρνει αντιμέτωπο με το πρώην πλέον αφεντικό του.



Η ταινία από την  αρχή είχε να αντιμετωπίσει τρία μεγάλα προβλήματα. Πρώτον, ότι ο σκηνοθέτης δούλευε για πρώτη φορά στον κινηματογράφο, αφού μέχρι τότε είχε ασχοληθεί αποκλειστικά με video clips. Το αποτέλεσμα ήταν το Replacement killers, να μοιάζει με video clip μεγάλου μήκους. Δεύτερον, ότι ο Chow χρησιμοποιούσε για πρώτη φορά αγγλικά σε ταινία, γεγονός που τον εμπόδιζε να ξεδιπλώσει το ταλέντο του. Και τρίτον, ότι η εικόνα που είχαν στο Hollywood για αυτόν, είχε σχηματιστεί κυρίως από τα Hard boiled και Full contact, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα, την αναγκαστική σχεδόν παρουσίαση του σε αυτό το στυλ. Εξαιτίας τον παραπάνω λόγων, το φιλμ υπήρξε εμπορική αποτυχία, ενώ δέχτηκε και κακές, κατά κύριο λόγω, κριτικές. Το trailer: http://www.youtube.com/watch?v=wcAdswxe-uA


Τη επόμενη χρονιά πρωταγωνίστησε άλλες δύο ταινίες, εκ διαμέτρου αντίθετες τα The corruptor και Anna and the king. Στο πρώτο(εικ 43) εμφανίζεται σε έναν άλλο γνώριμο ρόλο του, του αστυνομικού, παίζοντας τον Nick Chen(εικ 44), έναν παρασημοφορεμένο αστυνομικό της Νέας Υόρκης, ο οποίος πλέον είναι επικεφαλής της μονάδας για τις ασιατικές συμμορίες. Συνεργάτης του είναι ο Nick Wallace (Mark Wahlberg), οποίος δεν γνωρίζει τις ισορροπίες που έχει χτίσει ο Chen για να διατηρήσει τη ειρήνη στην Chinatown, αλλά σιγά σιγά μπλέκεται και ο ίδιος στον ιστό τους. Η ταινία είναι ελαφρώς καλύτερη από το Replacement killers και 0 σκηνοθέτης, James Foley, αφήνει αυτήν τη φορά τον Chow να δείξει ένα δείγμα από τις υποκριτικές του ικανότητες. Και αυτή η ταινία πάντως τα πήγε άσχημα στις εισπράξεις, αν και δέχτηκε καλύτερες κριτικές από την προηγούμενη. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=KwPmRPLB9V0.



Στη δεύτερη(εικ 45), παίζει τον Mongut(εικ 46), βασιλιά του Σιάμ, ο οποίος προσλαμβάνει την Anna Leonowens (Jodie Foster) , μια χήρα, βρετανίδα καθηγήτρια να διδάξει αγγλικά στα 69 παιδιά του. Παράλληλα προσπαθεί να εκμοντερνίσει την χώρα του, σε μια προσπάθεια να αποφύγει την, άκρατη εκείνη την εποχή, αποικιοκρατία της βρετανικής αυτοκρατορίας. Η ταινία υπήρξε μεγάλη εμπορική αποτυχία, στις Η.Π.Α ιδιαίτερα, αν και παγκοσμίως τα πήγε αρκετά καλύτερα. Σοβαρό εμπόδιο στη επιτυχία της υπήρξε η υπερβολική διάρκεια της (150 λεπτά περίπου), με τους κριτικούς να την εκθειάζουν τεχνικά, αλλά να έχουν αρκετά άσχημα να πουν για τα υπόλοιπα. Το trailer: http://www.youtube.com/watch?v=xHPoKOi1XcM.



To 2000 είχε έρθει επιτέλους η ώρα για την πρώτη, μεγάλη επιτυχία εκτός Ασίας. Ειρωνικά ίσως, επρόκειτο για μια ταινία πολεμικών τεχνών, η οποία είχε τη βάση της σε κινέζικους θρύλους και γυρίστηκε εξ'ολοκλήρου στην Κίνα. Μιλώ φυσικά για το Crouching Tiger, Hidden Dragon(εικ 47), το οποίο με προϋπολογισμό μόλις 15 εκατομμυρίων δολαρίων (να αναφέρουμε ενδεικτικά πως το Anna and the King είχε περίπου 100 εκατομμύρια), έγινε η πιο εμπορικά επιτυχημένη ξενόγλωσση ταινία στην ιστορία του αμερικάνικου κινηματογράφου, ως εκείνο το σημείο.


Ο Chow Yun Fat υποδύεται τον Li Mu Bai(εικ 48), το πιο ξακουστό πολεμιστή της εποχής της δυναστείας Qing στην Κίνα. Επειδή έχει αποφασίσει να εγκαταλείψει τη ζωή του πολεμιστή, ταξιδεύει μαζί με την φίλη του, Yu Shu Lien, ώστε να παραδώσει το θρυλικό σπαθί του, Green Destiny, σε έναν καλό του φίλο, τον άρχοντα Te. Κάποιος όμως κλέβει το σπαθί και οι δύο πολεμιστές καταδιώκουν τον κλέφτη.


Σκηνοθέτης της ταινίας Ταϊβανέζος Ang Lee, o οποίος είχε μεταφερθεί στο Hollywood από το 1995 με αρκετή μάλιστα επιτυχία στις δουλειές του. Συμπρωταγωνίστριες του Chow δύο από τις μεγαλύτερες σταρ του κινηματογράφου του Hong Kong, οι Michelle Yeoh και Zhang Ziyi. H ταινία, για την οποία συνεργάστηκαν εταιρίες από την Ταϊβάν, την Κίνα, το Hong Kong και τις Η.Π.Α. σάρωσε τα κινηματογραφικά βραβεία παγκοσμίως, κερδίζοντας αυτό για καλύτερη ξενόγλωσση, στα Oscar, στα Bafta και στα Golden Globe, ουσιαστικά τα τρία μεγαλύτερα φεστιβάλ παγκοσμίως, ενώ συγκέντρωσε συνολικά 40 βραβεία σε όλο τον κόσμο. Αποτέλεσε απαρχή για μια σειρά ταινιών του είδους, όπως τα House of the flying daggers και Hero. O Chow δεν κέρδισε κάποιο βραβείο. To trailer: http://www.youtube.com/watch?v=oEaGsdiA0y0

Στα επόμενα δύο χρόνια δεν εμφανίζεται κάπου, ώσπου το 2003 παίζει στο Bulletproof Monk. Ειλικρινά. απαξιώ να ασχοληθώ με την συγκεκριμένη ταινία, την οποία θεωρώ μία από τις χειρότερες που έχω δει ποτέ και κατά πάσα πιθανότητα την μελανότερη στιγμή στην καριέρα του Chow Yun Fat. Αρκεί να σας αναφέρω πως ο χαρακτήρας που υποδύεται, ονομάζεται Monk with no name, για να καταλάβετε πόσο εμπνευσμένη υπήρξε.

Το 2006 σηματοδότησε τη επιστροφή του στον κινηματογράφο του Hong Kong, αλλά και στις συνεργασίες με την σκηνοθέτη Ann Hui, του Story of Wu Viet,  με την ταινία The postmodern life of my aunt(εικ 49). Ουσιαστικά κρατάει τον δεύτερο ρόλο, αφού πρωταγωνίστρια είναι η Gaowa Siqin. Υποδύεται τον Pan Zhichang, έναν απατεώνα ωραιολάτρη, υποτιθέμενο μελλοντικό τραγουδιστή όπερας(εικ 50), ο οποίος εξαπατά την Ye rutang, μια μεσήλικη, εύπιστη γυναίκα, η οποία ζει μόνη της στην Shanghai και καταλήγει να  τον ερωτευτεί.



Η ταινία ήταν υποψήφια σε πολλά ασιατικά φεστιβάλ, κυρίως για την πρωταγωνίστρια και τη σκηνοθέτη, ενώ στα Hong Kong film awards είχε 9 υποψηφιότητες (ανάμεσα τους και αυτήν για καλύτερο δεύτερο ρόλο για τον Chow Yu Fat), κερδίζοντας 2 βραβεία, αυτά της καλύτερης ηθοποιού και του Original film score. Γενικότερα δέχτηκε πολλές καλές κριτικές, κυρίως στην Ασία. Το trailer: http://www.youtube.com/watch?v=hru8sZG7r00&feature=player_embedded

Τη ίδια χρονιά πρωταγωνίστησε σε μία εκ διαμέτρου αντίθετη παραγωγή, το Curse of the golden flower(εικ 51), το οποίο την εποχή που γυρίστηκε, ήταν η πιο ακριβή κινέζικη παραγωγή όλων των εποχών. Ο Chow υποδύεται τον αυτοκράτορα Ping(εικ 52), ο οποίος κυβερνά την Κίνα, την εποχή της δυναστείας των Tang και έχει να αντιμετωπίσει τις δολοπλοκίες της αυτοκράτειρας Phoenix και του θετού γιου του, πρίγκηπα Wan.



Εντυπωσιακότατη παραγωγή, είναι χαρακτηριστικό άλλωστε πως ήταν υποψήφια για το oscar καλύτερων κουστουμιών, ενώ έφερνε για πρώτη φορά δίπλα δίπλα δύο από τους μεγαλύτερους Κινέζους αστέρες όλων των εποχών, μιας και στο ρόλο της αυτοκράτειρας, πρωταγωνιστεί η Gong Li και έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες, τον Zhang Yimou.

Εμπορικά, πήγε πολύ καλά, ιδιαίτερα στην Ασία και ήταν υποψήφια σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο, κυρίως για το τεχνικό κομμάτι της, ενώ όπως ήταν αναμενόμενο τα πήγε περίφημα στα Hong Kong Film awards, με συνολικά 14 υποψηφιότητες (o Chow ήταν υποψήφιος για καλύτερο ανδρικό ρόλο) και 4 βραβεία. Το trailer: http://www.youtube.com/watch?v=tyVv8qSTLRQ


To 2007 εμφανίζεται στην τρίτη συνέχεια του Pirates of the Caribbean, έχοντας τον ρόλο του καπετάνιου Sao Feng(εικ 53), ενώ την επόμενη χρονιά εμφανίζεται στο The children of Huang Shi, όπου υποδύεται τον Chen Hansheng(εικ 54), έναν κομμουνιστή αντάρτη, τη εποχή της ιαπωνικής κατοχής στην Κίνα.



Το 2010 επιστρέφει στους πρωταγωνιστικούς ρόλους με το Confucius, για το οποίο έχουμε ήδη μιλήσει αναλυτικά. O ίδιος ήταν και πάλι υποψήφιος για βραβείο καλύτερου ανδρικού ρόλου χωρίς όμως να το κερδίσει. Την ίδια χρονιά εμφανίζεται στα Shanghai, ένα film noir, όπου συναντάει και πάλι την Gong Li και Let the bullets fly, ένα γκανγκστερικό φιλμ με φόντο την Κίνα του 1920, το οποίο έσπασε τα ταμεία στην Κίνα, όντας η πιο εμπορική γηγενής παραγωγή, όλων των εποχών. (3)

Για το 2011 αναμένεται να εμφανιστεί στα The Monkey king, ενώ έχει ήδη κάνει την πρεμιέρα του στην Κίνα, το The founding of the party, μια τεράστια παραγωγή του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας, με αφορμή την 90στή επέτειο της ίδρυσης του, όπου εμφανίζονται όλα σχεδόν τα μεγάλα ονόματα του κινέζικου κινηματογράφου και το οποίο έχει ήδη εισπράξει στη δύση τον τίτλο, "Propaganda epic". Διαβάστε εδώ: http://www.independent.co.uk/news/world/asia/chinas-leading-lady-tang-wei-deemed-too-racy-to-star-in-mao-movie-2284675.html 

Έχοντας υπόψιν την ως τώρα καριέρα του Chow στο Hollywood, μπορούμε να πούμε ότι σε καμιά περίπτωση δεν είχε την ανάλογη επιτυχία με αυτήν του Hong Kong και ότι άγγιξε τα όρια της αποτυχίας, τουλάχιστον ποιοτικά, γιατί είναι δεδομένο πως κέρδισε αρκετά χρήματα από τις ταινίες του. Στους θαυμαστές του όμως (ένας από αυτούς είμαι κι εγώ)θα μείνει για πάντα χαραγμένος ως "the coolest actor of the world".


Σημ1. Αν απορείτε για το πως γυρίστηκαν τόσες πολλές ταινίες στο Hong Kong τη δεκαετία του '80, αρκεί να σκεφτείτε πως ο μέσος χρόνος γυρισμάτων ήταν μόλις γύρω στις 40 ημέρες.

Σημ2. Η εποχή των μεγάλων blockbuster ταινιών δράσης στο Hollywood, θεωρώ πως είναι η χειρότερη περίοδος ποιοτικά και δυστυχώς είναι αυτή που καθόρισε το μέλλον του, τα αποτελέσματα του οποίου βλέπουμε ως σήμερα.

Σημ3. Για τις δύο αυτές ταινίες αναμένετε ξεχωριστές κριτικές.

COMMENTS

Όνομα

13 ASSASSINS,1,13 GAME OF DEATH,1,20TH CENTURY BOYS,1,2ldk,1,3 - IRON,1,301/302,1,7 ΑΣΙΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΦΙΛΟΥΣ,1,701: FEMALE CONVICT SCORPION,1,ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ (2015),1,ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤON ΑΣΙΑΤΙΚΟ ΤΡΟΜΟ,1,ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ,7,ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ.,1,ΓΕΝΙΚΑ,10,Η ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΥΝΤΙΟ GHIBLI,1,ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,76,ΙΝΔΟΝΗΣΙΑΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,2,ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,5,ΚΟΡΕΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,61,ΜΑΝΓΚΑ ΚΑΙ ΑΝΙΜΕ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ: ΜΙΑ ΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΚΑΡΠΟΥΣ,1,ΜΟΓΓΟΛΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,1,ΝΕΑ,1,Ο ΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ,1,ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ,1,ΣΙΝΕΜΑ,2,ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ,1,ΤΑΪΒΑΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,3,ΤΑΪΛΑΝΔΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,4,ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ,9,ΤΑΚΑSΗΙ ΜΙΙΚΕ,1,ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,1,A BITTERSWEET LIFE,1,A DIRTY CARNIVAL,1,A FAMILY,1,A PETAL,1,A TALE OF TWO SISTERS,1,ADDICTED,1,ADDRESS UNKNOWN,1,AFTERSHOCK,1,AIN'T NO TOMORROWS,1,ALL ABOUT MY WIFE,1,ALWAYS,1,ALWAYS: SUNSET ON THIRD STREET,1,AN AFFAIR,1,AO NO HONOU,1,ARCHITECTURE 101,1,ASIAN MOVIES GREEK FORUM,1,AUDITION,1,BAD GUY,1,BALLAD OF NARAYAMA,1,BANG RAJAN,1,BIRDCAGE INN,1,BLIND,1,BLUE SPRING,1,BREATHLESS,1,BROTHERHOOD OF WAR,1,BUNNY DROP,1,CASTAWAY ON THE MOON,1,CATERPILLAR,1,CHILDREN,1,CHOCOLATE,1,CHOW YUN FAT,1,CITY OF LIFE AND DEATH,1,CONFESSIONS,1,CONFUCIUS,1,CROWS ZERO,1,CRUEL WINTER BLUES,1,CRYING FIST,1,D – SLOPE MURDER,1,DAISY,1,DEAR DOCTOR,1,DEATH TUBE,1,DEPARTURES,1,DITTO,1,DORA HEITA,1,DRAGON TIGER GATE,1,EXECUTIVE KOALA,1,EXTE: HAIR EXTENSIONS,1,FAREWELL MY CONCUBINE,1,FORT GRAVEYARD,1,FUNUKE SHOW SOME LOVE YOU LOSERS,1,GEMINI,1,GIOVANNI'S ISLAND,1,GOTHIC & LOLITA PSYCHO,1,GREAT TEACHER ONIZUKA,1,GROTESQUE,1,GUILTY OF ROMANCE,1,HANGING GARDEN,1,HARD REVENGE MILLY,1,HELLDRIVER,1,HINDSIGHT,1,HOWLING,1,I AM A CYBORG BUT THAT'S OK,1,I AM AN S+M WRITER,1,I SAW THE DEVIL,1,INFERNAL AFFAIRS TRILOGY,1,IP MAN,1,JSA,1,K-DRAMAS,1,KΙΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,3,KAASAN MOM'S LIFE,1,KAKERA,1,KAMIKAZE GIRLS,1,KULTUROSUPA,15,KUNG FU HUSTLE,1,LADY SNOWBLOOD,1,LEGENDARY ASSASSIN,1,LIKE FATHER LIKE SON,1,LOVE AND HONOUR,1,LOVE EXPOSURE,1,MAD DETECTIVE,1,MASQUERADE,1,MAY 18,1,MEMORIES OF MURDER,1,MINI REVIEWS,44,MISS ZOMBIE,1,MISSING,1,MODERATORS,1,MONGOL,1,MOON AND CHERRY,1,MOSQUITO ON THE TENTH FLOOR,1,MOTHER,1,MUSA THE WARRIOR,1,MW,1,MY GRANDPA,1,MY WIFE IS A GANGSTER,1,NATIONAL SECURITY,1,NO MERCY,1,NORMAN ENGLAND,1,NORWEGIAN WOOD,1,ONCE UPON A TIME IN SHANGHAI,1,ONG BAK,1,OUTRAGE,1,PEPPERMINT CANDY,1,PIETA,1,PROJECT A,1,PUBLIC ENEMY,1,PULSE,1,RAISE THE RED LANTERNS,1,REBIRTH,1,RIARU ONIGOKKO,1,RIKI OH,1,ROCKERS,1,ROUGH CUT,1,SAKURAN,1,SAMARIA,1,SATOSHI KON,1,SEEDIQ BALE,1,SHA PO LANG,1,SHANGRI LA,1,SHIRI,1,SILMIDO,1,SNAKES AND EARRINGS,1,SPACE BATTLESHIP YAMATO,1,SPIRIT OF JEEN KUN DO,1,STRANGE CIRCUS,1,SUMMER TIME MACHINE BLUES,1,SUNFLOWER,1,SURVIVE STYLE 5+,1,SUSPECT X,1,THE CALAMARI WRESTLER,1,THE CHASER,1,THE CITY OF VIOLENCE,1,THE DARK HARBOUR,1,THE EEL,1,THE FORBIDDEN DOOR,1,THE FOUL KING,1,THE GOOD THE BAD THE WEIRD,1,THE GREAT PASSAGE,1,THE KING AND THE CLOWN,1,THE LIGHT SHINES ONLY THERE,1,THE MAN FROM NOWHERE,1,THE PIRATES,1,THE PRESIDENT'S BARBER,1,THE RAID: REDEMPTION,1,THE SUSPECT,1,THIRST,1,THREE KINGDOMS: RESURRECTION OF THE DRAGON,1,TIME AND TIDE,1,TO LIVE,1,TOKYO GORE POLICE,1,TOKYO SONATA,1,TONY TAKITANI,1,VAMPIRE GIRL VS FRANKENSTEIN GIRL,1,VENGEANCE CAN WAIT,1,VILLAIN,1,WAR OF THE ARROWS,1,WEREWOLF BOY,1,WHEN MARNIE WAS THERE ΣΙΝΕΜΑ,1,WHEN THE LAST SWORD IS DRAWN,1,WHISPERING OF THE GODS,1,WITH BEAUTY AND SORROW,1,WORLD OF KANAKO,1,YELLOW SEA,1,YI YI,1,ZATOICHI,1,ZEN,1,
ltr
item
Asian movies greek blog: CHOW YUN FAT
CHOW YUN FAT
http://4.bp.blogspot.com/-JHt9DXsvcVs/UqQtqbmq59I/AAAAAAAABS0/zZNK6yVn6-Y/s640/self.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-JHt9DXsvcVs/UqQtqbmq59I/AAAAAAAABS0/zZNK6yVn6-Y/s72-c/self.jpg
Asian movies greek blog
http://sin-kazama.blogspot.com/2011/08/chow-yun-fat.html
http://sin-kazama.blogspot.com/
http://sin-kazama.blogspot.com/
http://sin-kazama.blogspot.com/2011/08/chow-yun-fat.html
true
7191006100444600244
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Περισσότερα Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy