AFTERSHOCK

Θα μπορούσε να πει κάποιος πως πρόκειται για μελόδραμα, αλλά ο όρος πραγματικά πέφτει λίγος για μία τόσο ποιοτική παραγωγή, η οποία έσπα...


Θα μπορούσε να πει κάποιος πως πρόκειται για μελόδραμα, αλλά ο όρος πραγματικά πέφτει λίγος για μία τόσο ποιοτική παραγωγή, η οποία έσπασε τα ταμεία στην Κίνα, όντας το πιο επιτυχημένο εγχώριο φιλμ στην ιστορία του κινηματογράφου της χώρας, με εισπράξεις πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια. Να αναφέρουμε επίσης πως πρόκειται για την πρώτη κινέζικη ταινία που προβλήθηκε σε IMAX, το κορυφαίο κινηματογραφικό format ενώ άνοιξε σε πάνω από 4000 αίθουσες, η μεγαλύτερη διανομή στην ιστορία της σύγχρονης Κίνας. Ας το δούμε όμως αναλυτικά:

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Το σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Ling Zhang, που με τη σειρά του παίρνει αφορμή απ' τον σεισμό που έλαβε χώρα στις 28 Ιουλίου 1976, στην πόλη Tangshan και θεωρείται ο μεγαλύτερος σεισμός του 20ου αιώνα με βάση τις ανθρώπινες απώλειες, με περίπου 255 χιλιάδες ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους. Έχει ως εξής: Στην Tangshan του 1976 κατοικούν η Li Yuanni με τον σύζυγο της Fang Daqiang και τα δίδυμα παιδιά τους, την Fang Deng και τον Fang Da(εικ 1,2). Η ζωή τους είναι αρκετά ευτυχισμένη μέχρι τη στιγμή που χτυπάει ο Εγκέλαδος: Ο σύζυγος σκοτώνεται σχεδόν ακαριαία προσπαθώντας να σώσει τα παιδιά, ενώ με το τέλος του σεισμού, η σωστική ομάδα πληροφορεί την Fang Deng(εικ 3) πως και τα δύο παιδιά της είναι παγιδευμένα κάτω από μία πλάκα από μπετόν και πως σηκώνοντας την, αναγκαστικά ένα από τα δύο παιδιά θα πεθάνει. Εκείνη έχοντας να κάνει την πιο δύσκολη επιλογή της ζωής της διαλέγει να σώσει τον γιο, μη γνωρίζοντας όμως πως η κόρη ακούει όλη την στιχομυθία.




Η Fang Deng τελικά καταφέρνει να επιβιώσει για μέρες κάτω από τα συντρίμμια, μέχρι που απελευθερώνεται από μία άλλη σωστική ομάδα και λίγο αργότερα ξυπνάει δίπλα στο πτώμα του πατέρα της(εικ 4). Όντας σε σοκ από τα γεγονότα, αρνείται να αποκαλύψει την ταυτότητα της και λίγο αργότερα υιοθετείται από ένα ζευγάρι(εικ 5,6). Εν τω μεταξύ ο Fang Da, ο οποίος έχει χάσει το ένα του χέρι στον σεισμό(εικ 7), ζει με την ψυχολογικά τραυματισμένη μητέρα του. Τα υπόλοιπα θα σας αφήσω να τα παρακολουθήσετε μόνοι σας.





ΑΝΑΛΥΣΗ

Σκηνοθέτης της ταινίας ο Xiaogang Feng, σε μία αριστουργηματική δουλειά, της οποία η αρτιότητα συνοψίζεται σε τέσσερα σημεία: Αποφεύγει να γυρίσει μια ταινία καταστροφής, όπως θα γινόταν στο Hollywood, αντιθέτως δημιουργεί ένα οικογενειακό δράμα που επικεντρώνεται στις συνέπειες του τρομακτικού γεγονότος, όπως δηλώνεται άλλωστε και από τον τίτλο. Αποφεύγει επίσης δύο σκοπέλους που πολύ συχνά εμφανίζονται στον κινέζικο κινηματογράφο, αυτούς του μελοδράματος και της εθνικής προπαγάνδας, πέρα από ελάχιστα σημεία, γεγονός που με την λογοκρισία που επικρατεί στη χώρα πρόκειται περί κατορθώματος. Με την ανάπτυξη της ιστορίας σε 4 δεκαετίες καταφέρνει να αναπτύξει τους χαρακτήρες σε απόλυτο σχεδόν βαθμό και να εξελίξει το σενάριο με αρμονία. Τέλος, ισορροπώντας ανάμεσα στο δράμα και το ντοκιμαντέρ, αν και σαφώς η ταινία γέρνει προς το δεύτερο, καταφέρνει να γυρίσει μια εξαιρετικά ρεαλιστική ταινία.



Ως Li Yuanni η Fan Xu, η οποία αποδίδει εξαιρετικά την νικημένη από τη ζωή μητέρα, που δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει τα γεγονότα εκείνης της ημέρας. Καταφέρνει να σε κάνει να την λυπάσαι πραγματικά, αν και η απόδοση του ρόλου της τείνει προς την υπερβολή σε ορισμένες σκηνές, με υπερβολικές χειρονομίες και ενοχλητικά τσιριχτή φωνή. Τα προσπερνάς όμως.


Ως Fang Deng η Jingchu Zang, η οποία σαφώς και ξεχωρίζει από τους πρωταγωνιστές, με την ευφυή και απόλυτα ισορροπημένη απόδοση της. Ουσιαστικά είναι αυτή που ταιριάζει απόλυτα με τον ρεαλισμό που θέλει να αποδώσει στο φιλμ ο σκηνοθέτης. Εξαιρετική.


Ως Fang Da, ο Chen Li, ο οποίος αποδίδει πολύ καλά τον ανάπηρο καταφερτζή και αργότερα τον νεόπλουτο, αν και ο ρόλος του είναι σαφώς ευκολότερος των προαναφερθέντων.

Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στον Daoming Chen, ως θετό πατέρα της Fang Deng, που καταφέρνει να αποδώσει έναν τόσο μετριοπαθή χαρακτήρα, με τόσο ξεχωριστό, αριστοκρατικό θα λέγαμε, τρόπο.


Πρόκειται σαφέστατα για υπερπαραγωγή, γεγονός που γίνεται περισσότερο κατανοητό κατά τη διάρκεια του σεισμού και της περιγραφής των γεγονότων του 1976 ενώ εξαιρετική είναι και η κινηματογράφιση, που φτάνει στο απόγειο της στα πλάνα των γκρεμισμένων κτιρίων και της πανοραμικής θέας της πόλης πριν και μετά τον σεισμό. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε πως στον τεχνικό τομέα το Aftershock παίρνει άριστα, παίρνοντας υπόψιν πως δεν πρόκειται για ταινία καταστροφής αλλά για κοινωνικό δράμα.


Χωρίς να έχει ουσιαστικά ελαττώματα, δεν μπορώ να βρω ούτε έναν λόγο για να μην παρακολουθήσετε την πιο εμπορική ταινία στην ιστορία του κινέζικου κινηματογράφου.

To trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Bl31p34laTQ

Μπορείτε να μας βρείτε και στο facebook, στη σελίδα:


Μπορείτε να συζητάτε για όλα τα θέματα που αφορούν τον ασιατικό κινηματογράφο στο παρακάτω φόρουμ: sinkazamaforum.tk

COMMENTS

Όνομα

13 ASSASSINS,1,13 GAME OF DEATH,1,20TH CENTURY BOYS,1,2ldk,1,3 - IRON,1,301/302,1,7 ΑΣΙΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΦΙΛΟΥΣ,1,701: FEMALE CONVICT SCORPION,1,ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ (2015),1,ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤON ΑΣΙΑΤΙΚΟ ΤΡΟΜΟ,1,ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ,7,ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ.,1,ΓΕΝΙΚΑ,10,Η ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΥΝΤΙΟ GHIBLI,1,ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,76,ΙΝΔΟΝΗΣΙΑΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,2,ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,5,ΚΟΡΕΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,61,ΜΑΝΓΚΑ ΚΑΙ ΑΝΙΜΕ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ: ΜΙΑ ΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΚΑΡΠΟΥΣ,1,ΜΟΓΓΟΛΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,1,ΝΕΑ,1,Ο ΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ,1,ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ,1,ΣΙΝΕΜΑ,2,ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ,1,ΤΑΪΒΑΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,3,ΤΑΪΛΑΝΔΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,4,ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ,9,ΤΑΚΑSΗΙ ΜΙΙΚΕ,1,ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,1,A BITTERSWEET LIFE,1,A DIRTY CARNIVAL,1,A FAMILY,1,A PETAL,1,A TALE OF TWO SISTERS,1,ADDICTED,1,ADDRESS UNKNOWN,1,AFTERSHOCK,1,AIN'T NO TOMORROWS,1,ALL ABOUT MY WIFE,1,ALWAYS,1,ALWAYS: SUNSET ON THIRD STREET,1,AN AFFAIR,1,AO NO HONOU,1,ARCHITECTURE 101,1,ASIAN MOVIES GREEK FORUM,1,AUDITION,1,BAD GUY,1,BALLAD OF NARAYAMA,1,BANG RAJAN,1,BIRDCAGE INN,1,BLIND,1,BLUE SPRING,1,BREATHLESS,1,BROTHERHOOD OF WAR,1,BUNNY DROP,1,CASTAWAY ON THE MOON,1,CATERPILLAR,1,CHILDREN,1,CHOCOLATE,1,CHOW YUN FAT,1,CITY OF LIFE AND DEATH,1,CONFESSIONS,1,CONFUCIUS,1,CROWS ZERO,1,CRUEL WINTER BLUES,1,CRYING FIST,1,D – SLOPE MURDER,1,DAISY,1,DEAR DOCTOR,1,DEATH TUBE,1,DEPARTURES,1,DITTO,1,DORA HEITA,1,DRAGON TIGER GATE,1,EXECUTIVE KOALA,1,EXTE: HAIR EXTENSIONS,1,FAREWELL MY CONCUBINE,1,FORT GRAVEYARD,1,FUNUKE SHOW SOME LOVE YOU LOSERS,1,GEMINI,1,GIOVANNI'S ISLAND,1,GOTHIC & LOLITA PSYCHO,1,GREAT TEACHER ONIZUKA,1,GROTESQUE,1,GUILTY OF ROMANCE,1,HANGING GARDEN,1,HARD REVENGE MILLY,1,HELLDRIVER,1,HINDSIGHT,1,HOWLING,1,I AM A CYBORG BUT THAT'S OK,1,I AM AN S+M WRITER,1,I SAW THE DEVIL,1,INFERNAL AFFAIRS TRILOGY,1,IP MAN,1,JSA,1,K-DRAMAS,1,KΙΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,3,KAASAN MOM'S LIFE,1,KAKERA,1,KAMIKAZE GIRLS,1,KULTUROSUPA,15,KUNG FU HUSTLE,1,LADY SNOWBLOOD,1,LEGENDARY ASSASSIN,1,LIKE FATHER LIKE SON,1,LOVE AND HONOUR,1,LOVE EXPOSURE,1,MAD DETECTIVE,1,MASQUERADE,1,MAY 18,1,MEMORIES OF MURDER,1,MINI REVIEWS,44,MISS ZOMBIE,1,MISSING,1,MODERATORS,1,MONGOL,1,MOON AND CHERRY,1,MOSQUITO ON THE TENTH FLOOR,1,MOTHER,1,MUSA THE WARRIOR,1,MW,1,MY GRANDPA,1,MY WIFE IS A GANGSTER,1,NATIONAL SECURITY,1,NO MERCY,1,NORMAN ENGLAND,1,NORWEGIAN WOOD,1,ONCE UPON A TIME IN SHANGHAI,1,ONG BAK,1,OUTRAGE,1,PEPPERMINT CANDY,1,PIETA,1,PROJECT A,1,PUBLIC ENEMY,1,PULSE,1,RAISE THE RED LANTERNS,1,REBIRTH,1,RIARU ONIGOKKO,1,RIKI OH,1,ROCKERS,1,ROUGH CUT,1,SAKURAN,1,SAMARIA,1,SATOSHI KON,1,SEEDIQ BALE,1,SHA PO LANG,1,SHANGRI LA,1,SHIRI,1,SILMIDO,1,SNAKES AND EARRINGS,1,SPACE BATTLESHIP YAMATO,1,SPIRIT OF JEEN KUN DO,1,STRANGE CIRCUS,1,SUMMER TIME MACHINE BLUES,1,SUNFLOWER,1,SURVIVE STYLE 5+,1,SUSPECT X,1,THE CALAMARI WRESTLER,1,THE CHASER,1,THE CITY OF VIOLENCE,1,THE DARK HARBOUR,1,THE EEL,1,THE FORBIDDEN DOOR,1,THE FOUL KING,1,THE GOOD THE BAD THE WEIRD,1,THE GREAT PASSAGE,1,THE KING AND THE CLOWN,1,THE LIGHT SHINES ONLY THERE,1,THE MAN FROM NOWHERE,1,THE PIRATES,1,THE PRESIDENT'S BARBER,1,THE RAID: REDEMPTION,1,THE SUSPECT,1,THIRST,1,THREE KINGDOMS: RESURRECTION OF THE DRAGON,1,TIME AND TIDE,1,TO LIVE,1,TOKYO GORE POLICE,1,TOKYO SONATA,1,TONY TAKITANI,1,VAMPIRE GIRL VS FRANKENSTEIN GIRL,1,VENGEANCE CAN WAIT,1,VILLAIN,1,WAR OF THE ARROWS,1,WEREWOLF BOY,1,WHEN MARNIE WAS THERE ΣΙΝΕΜΑ,1,WHEN THE LAST SWORD IS DRAWN,1,WHISPERING OF THE GODS,1,WITH BEAUTY AND SORROW,1,WORLD OF KANAKO,1,YELLOW SEA,1,YI YI,1,ZATOICHI,1,ZEN,1,
ltr
item
Asian movies greek blog: AFTERSHOCK
AFTERSHOCK
http://3.bp.blogspot.com/-y5aZdNetqW0/VJ5-QTUPe0I/AAAAAAAADYs/ZN-dkYxGF5g/s1600/title.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-y5aZdNetqW0/VJ5-QTUPe0I/AAAAAAAADYs/ZN-dkYxGF5g/s72-c/title.jpg
Asian movies greek blog
http://sin-kazama.blogspot.com/2014/12/aftershock.html
http://sin-kazama.blogspot.com/
http://sin-kazama.blogspot.com/
http://sin-kazama.blogspot.com/2014/12/aftershock.html
true
7191006100444600244
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Περισσότερα Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy