GUILTY OF ROMANCE

Τρίτο μέρος της Τριλογίας του μίσους ( Love exposure  και Cold fish τα άλλα δύο) το Guilty of romance είναι ακόμα ένα αριστούργημα του...



Τρίτο μέρος της Τριλογίας του μίσους (Love exposure και Cold fish τα άλλα δύο) το Guilty of romance είναι ακόμα ένα αριστούργημα του γκροτέσκου, από τον  Sion Sono, ο οποίος τουλάχιστον στη δική μου συνείδηση έχει καθιερωθεί ως ο κύριος εκφραστής του είδους, ξεπερνώντας πλέον τον παλαιότερο "άρχοντα",  Takashi Miike. Όλα τα στοιχεία που κάνουν τον σκηνοθέτη τόσο ξεχωριστό βρίσκονται εδώ: σεξ, βία και αρκετή παράνοια δοσμένη μέσα από ένα σουρεαλιστικό πρίσμα. Ας δούμε όμως αναλυτικά, περί τίνος πρόκειται.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

H ταινία,  εκτυλίσσεται σε δύο χρονικούς άξονες, χωρίς όμως την τεχνική των flashbacks, που χρησιμοποιείται συνήθως. Στον πρώτο, ο οποίος βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα της δεκαετίας του '90 και λαμβάνει χώρα στο παρόν, παρακολουθούμε την ντετέκτιβ Yoshida (εικ 1) να ερευνά έναν φόνο στην Maruyama-cho, μια ερωτική συνοικία στο Τόκιο, όπου σε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο έχει βρεθεί ένα διαμελισμένο πτώμα, με τα ακρωτηριασμένα άκρα να έχουν αντικατασταθεί από αντίστοιχα μιας πλαστικής κούκλας.




Στον δεύτερο, ο οποίος ξεκινά παλαιότερα, με φανερά απώτερο σκοπό να φτάσει χρονικά τον πρώτο, παρακολουθούμε την Izumi (εικ 2), μία αφοσιωμένη σύζυγο και νοικοκυρά, η οποία είναι παντρεμένη με έναν διάσημο συγγραφέα ερωτικών ιστοριών, εν ονόματι Kikuchi. Αυτός λείπει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, μιας και θεωρεί πως  έξω από το σπίτι μπορεί να εμπνέεται καλύτερα και αυτή αναλώνεται στο πως θα του φτιάξει το τέλειο τσάι και πως θα είναι άψογα τακτοποιημένες οι παντόφλες του, ώστε να της φορέσει αμέσως όταν γυρίσει(εικ 3). Γίνεται φανερό πως της έχει δώσει ακριβής οδηγίες για όλες τις λεπτομέρειες του νοικοκυριού και αυτή προσπαθεί να της τηρεί όλες με ευλάβεια. Παρόλο όμως που κάνει τα πάντα για να τον ευχαριστήσει και αυτός δηλώνει τακτικά και με ειλικρίνεια το πόσο την αγαπάει, το σεξ απουσιάζει ολοκληρωτικά από τον έγγαμο βίο τους.





Κάποια στιγμή η Izumi αποφασίζει να ψάξει για δουλειά, προς μεγάλη χαρά του Kikuchi, ο οποίος ανησυχούσε για το πως περνάει τις ώρες που αυτός λείπει. Έτσι, λίγο αργότερα ξεκινάει σε ένα σούπερ μάρκετ, προωθώντας μια μάρκα λουκάνικων ( Σαφέστατος, αν μη τι άλλο, παραλληλισμός)(εικ 4). Εκεί, κάποια στιγμή γνωρίζει μία ατζέντη, η οποία την πείθει να κάνει μια σέξι φωτογράφιση, που κατά τη διάρκεια μετατρέπεται σε γύρισμα ταινίας πορνό(εικ 5). Και ενώ αρχικά είναι γεμάτη τύψεις, με το τέλος των γυρισμάτων κάτι φαίνεται να έχει αλλάξει, με αποτέλεσμα να συνευρεθεί και εκτός πλατό με τον συμπρωταγωνιστή της, ενώ λίγο αργότερα αρχίζει να κάνει σεξ με πελάτες στη δουλειά της, καθώς και με αγνώστους στο δρόμο.




Σε μία από αυτές τις "περιπέτειες" γνωρίζει τον Kaoru (εικ 6)o οποίος αρχικά εμφανίζεται ως επίδοξος εραστής, προτού αποκαλυφθεί ως προαγωγός και την Mitsuko, μία καθηγήτρια λογοτεχνίας στο πανεπιστήμιο (εικ 7)που τις νύχτες μεταμορφώνεται σε νυμφομανή πόρνη (Και ναι, μόνο ο Sono θα μπορούσε να εμπνευστεί τέτοιο χαρακτήρα). Από κει και πέρα, η επαφή της, κυρίως με την  Mitsuko, η οποία την μυεί στον κόσμο του αγοραίου σεξ, έχει συγκλονιστική επίδραση πάνω της ενώ παράλληλα τα γεγονότα διαδέχονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα το ένα το άλλο(εικ 8). Τα υπόλοιπα όμως θα σας αφήσω να τα παρακολουθήσετε μόνοι σας.






ΑΝΑΛΥΣΗ

Σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας, όπως προείπαμε, ο Sion Sono, σε μία από τις καλύτερες δουλειές του, όπου μας δείχνει για μία ακόμη φορά, πόσο καλά μπορεί να χειριστεί το ακραίο. Οι χαρακτήρες που έχει δημιουργήσει είναι όλοι τους εξαιρετικοί, αν και αρκετά διαφορετικοί, εξαιρώντας βέβαια, την ροπή τους προς την παράνοια.  Αποκορύφωμα η μητέρα της Mitsuko(εικ 9), η οποία μας χαρίζει ένα από τα τρομακτικότερα χαμόγελα που έχω δει ποτέ και μία από τις πιο αντισυμβατικές οικογενειακές σκηνές, ακόμα και για τον ιαπωνικό κινηματογράφο. Από τα κύρια χαρακτηριστικά του Sono, είναι πως αφήνει λίγα στην φαντασία, τόσο στις ερωτικές (εικ 10) όσο και στις σκηνές βίας(εικ 11), με την παρούσα να μην αποτελεί εξαίρεση. Οφείλω να ομολογήσω βέβαια, πως οι πρώτες μου τράβηξαν περισσότερο την προσοχή, κυρίως λόγω της φυσιογνωμικής αντίθεσης των δύο πρωταγωνιστριών (πληθωρική η Izumi, στα όρια της ανορεξίας η Mitsuko), γεγονός που μόνο τυχαίο δεν είναι.






Δυστυχώς, η έκδοση που παρακολούθησα (international cut), είναι μικρότερη κατά ένα μισάωρο από την ιαπωνική, με αποτέλεσμα να επικεντρώνεται κυρίως στην ιστορία της Izumi και της Mitsuko και να παραμελεί την Yoshida, οπότε επιφυλάσσομαι για περισσότερη ανάλυση.

Ως  Izumi, η Megumi Kagurazaka, η οποία είναι απολύτως πειστική στο ρόλο της ταπεινής, καταπιεσμένης νοικοκυράς, που σταδιακά μετατρέπεται σε στυγνή πόρνη. Βέβαια, όπως συνηθίζεται στις παραγωγές του Sono, ο χαρακτήρας είναι τραβηγμένος από τα μαλλιά και η λογική πολύ συχνά πάει περίπατο, με την ίδια όμως να ανταποκρίνεται στην εντέλεια, έχοντας πλέον και την προηγούμενη εμπειρία του Cold Fish. Σίγουρα βέβαια  εντυπωσιάζουν και τα σωματικά της προσόντα, πράγμα αναμενόμενο αν σκεφτεί κανείς πως υπήρξε για πολλά χρόνια μοντέλο γκραβούρας, κάτι που σαφώς πρόσεξε και ο ίδιος ο σκηνοθέτης και αποφάσισε να την παντρευτεί. (Αν δεν το λεγα θα σκαγα)

Ως  Mitsuko, η Makoto Togashi, η οποία αποτελεί ουσιαστικά το alter ego της Kagurazaka, τόσο σαν χαρακτήρας όσο και φυσιογνωμικά. Είναι αρκετά καλή στο ρόλο της, αν και υπερβολική σε ορισμένες στιγμές, στυλ όμως που πολύ συχνά απαιτείται από τους Ιάπωνες ηθοποιούς. Σίγουρα της πιστώνεται το γεγονός πως είναι εξίσου πειστική σε τρεις ρόλους ουσιαστικά, ως σεξομανής πόρνη, ως βίαιος προαγωγός και ως αξιοσέβαστη, σοφή καθηγήτρια. Oτι και να πει κανείς πάντως για αυτήν, στο ρόλο της ταιριάζει επακριβώς.



Ως Yoshida, η Miki Mizuno, για την οποία, όπως προείπα, θα μιλήσουμε αφού δω την ολοκληρωμένη έκδοση.

Την παράσταση πάντως σίγουρα κλέβει η Hisako Ohkata, ως μητέρα της Mitsuko, η οποία τρομάζει με ένα τρόπο, που δεν ήξερα ότι υπάρχει, κρύβοντας φανερά (και ναι, συνειδητοποιώ το οξύμωρο της φράσης)  βία που είναι σίγουρο πως θα εκδηλωθεί κάποια στιγμή με άκρως βάναυσο τρόπο.

Σε γενικότερες γραμμές, μπορούμε να πούμε πως το επιτελείο των ηθοποιών κάνει εξαιρετική δουλειά, προεξαρχόντως των γυναικών, που σαφέστατα είναι και ο σκοπός του σκηνοθέτη. Κατά τα άλλα, όσοι έχουν διαβάσει τις υπόλοιπες παρουσιάσεις των ταινιών του Sono, ( ExteStrange circus) ουσιαστικά ξέρουν τι να περιμένουν. Το μόνο σίγουρο είναι πως το Guilty of romance, δεν απευθύνεται στο πλατύ κοινό.



Το trailer: http://www.youtube.com/watch?v=_zJKyadomrE

Μπορείτε να μας βρείτε και στο facebook, στη σελίδα:
https://www.facebook.com/groups/118146481693463/

Μπορείτε να συζητάτε για όλα τα θέματα που αφορούν τον ασιατικό κινηματογράφο στο παρακάτω φόρουμ: sinkazamaforum.tk

COMMENTS

BLOGGER: 2
Loading...
Όνομα

13 ASSASSINS,1,13 GAME OF DEATH,1,20TH CENTURY BOYS,1,2ldk,1,3 - IRON,1,301/302,1,7 ΑΣΙΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΦΙΛΟΥΣ,1,701: FEMALE CONVICT SCORPION,1,ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ (2015),1,ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤON ΑΣΙΑΤΙΚΟ ΤΡΟΜΟ,1,ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ,7,ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ.,1,ΓΕΝΙΚΑ,10,Η ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΥΝΤΙΟ GHIBLI,1,ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,76,ΙΝΔΟΝΗΣΙΑΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,2,ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,5,ΚΟΡΕΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,61,ΜΑΝΓΚΑ ΚΑΙ ΑΝΙΜΕ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ: ΜΙΑ ΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΚΑΡΠΟΥΣ,1,ΜΟΓΓΟΛΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,1,ΝΕΑ,1,Ο ΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ,1,ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ,1,ΣΙΝΕΜΑ,2,ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ,1,ΤΑΪΒΑΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,3,ΤΑΪΛΑΝΔΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,4,ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ,9,ΤΑΚΑSΗΙ ΜΙΙΚΕ,1,ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,1,A BITTERSWEET LIFE,1,A DIRTY CARNIVAL,1,A FAMILY,1,A PETAL,1,A TALE OF TWO SISTERS,1,ADDICTED,1,ADDRESS UNKNOWN,1,AFTERSHOCK,1,AIN'T NO TOMORROWS,1,ALL ABOUT MY WIFE,1,ALWAYS,1,ALWAYS: SUNSET ON THIRD STREET,1,AN AFFAIR,1,AO NO HONOU,1,ARCHITECTURE 101,1,ASIAN MOVIES GREEK FORUM,1,AUDITION,1,BAD GUY,1,BALLAD OF NARAYAMA,1,BANG RAJAN,1,BIRDCAGE INN,1,BLIND,1,BLUE SPRING,1,BREATHLESS,1,BROTHERHOOD OF WAR,1,BUNNY DROP,1,CASTAWAY ON THE MOON,1,CATERPILLAR,1,CHILDREN,1,CHOCOLATE,1,CHOW YUN FAT,1,CITY OF LIFE AND DEATH,1,CONFESSIONS,1,CONFUCIUS,1,CROWS ZERO,1,CRUEL WINTER BLUES,1,CRYING FIST,1,D – SLOPE MURDER,1,DAISY,1,DEAR DOCTOR,1,DEATH TUBE,1,DEPARTURES,1,DITTO,1,DORA HEITA,1,DRAGON TIGER GATE,1,EXECUTIVE KOALA,1,EXTE: HAIR EXTENSIONS,1,FAREWELL MY CONCUBINE,1,FORT GRAVEYARD,1,FUNUKE SHOW SOME LOVE YOU LOSERS,1,GEMINI,1,GIOVANNI'S ISLAND,1,GOTHIC & LOLITA PSYCHO,1,GREAT TEACHER ONIZUKA,1,GROTESQUE,1,GUILTY OF ROMANCE,1,HANGING GARDEN,1,HARD REVENGE MILLY,1,HELLDRIVER,1,HINDSIGHT,1,HOWLING,1,I AM A CYBORG BUT THAT'S OK,1,I AM AN S+M WRITER,1,I SAW THE DEVIL,1,INFERNAL AFFAIRS TRILOGY,1,IP MAN,1,JSA,1,K-DRAMAS,1,KΙΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,3,KAASAN MOM'S LIFE,1,KAKERA,1,KAMIKAZE GIRLS,1,KULTUROSUPA,15,KUNG FU HUSTLE,1,LADY SNOWBLOOD,1,LEGENDARY ASSASSIN,1,LIKE FATHER LIKE SON,1,LOVE AND HONOUR,1,LOVE EXPOSURE,1,MAD DETECTIVE,1,MASQUERADE,1,MAY 18,1,MEMORIES OF MURDER,1,MINI REVIEWS,44,MISS ZOMBIE,1,MISSING,1,MODERATORS,1,MONGOL,1,MOON AND CHERRY,1,MOSQUITO ON THE TENTH FLOOR,1,MOTHER,1,MUSA THE WARRIOR,1,MW,1,MY GRANDPA,1,MY WIFE IS A GANGSTER,1,NATIONAL SECURITY,1,NO MERCY,1,NORMAN ENGLAND,1,NORWEGIAN WOOD,1,ONCE UPON A TIME IN SHANGHAI,1,ONG BAK,1,OUTRAGE,1,PEPPERMINT CANDY,1,PIETA,1,PROJECT A,1,PUBLIC ENEMY,1,PULSE,1,RAISE THE RED LANTERNS,1,REBIRTH,1,RIARU ONIGOKKO,1,RIKI OH,1,ROCKERS,1,ROUGH CUT,1,SAKURAN,1,SAMARIA,1,SATOSHI KON,1,SEEDIQ BALE,1,SHA PO LANG,1,SHANGRI LA,1,SHIRI,1,SILMIDO,1,SNAKES AND EARRINGS,1,SPACE BATTLESHIP YAMATO,1,SPIRIT OF JEEN KUN DO,1,STRANGE CIRCUS,1,SUMMER TIME MACHINE BLUES,1,SUNFLOWER,1,SURVIVE STYLE 5+,1,SUSPECT X,1,THE CALAMARI WRESTLER,1,THE CHASER,1,THE CITY OF VIOLENCE,1,THE DARK HARBOUR,1,THE EEL,1,THE FORBIDDEN DOOR,1,THE FOUL KING,1,THE GOOD THE BAD THE WEIRD,1,THE GREAT PASSAGE,1,THE KING AND THE CLOWN,1,THE LIGHT SHINES ONLY THERE,1,THE MAN FROM NOWHERE,1,THE PIRATES,1,THE PRESIDENT'S BARBER,1,THE RAID: REDEMPTION,1,THE SUSPECT,1,THIRST,1,THREE KINGDOMS: RESURRECTION OF THE DRAGON,1,TIME AND TIDE,1,TO LIVE,1,TOKYO GORE POLICE,1,TOKYO SONATA,1,TONY TAKITANI,1,VAMPIRE GIRL VS FRANKENSTEIN GIRL,1,VENGEANCE CAN WAIT,1,VILLAIN,1,WAR OF THE ARROWS,1,WEREWOLF BOY,1,WHEN MARNIE WAS THERE ΣΙΝΕΜΑ,1,WHEN THE LAST SWORD IS DRAWN,1,WHISPERING OF THE GODS,1,WITH BEAUTY AND SORROW,1,WORLD OF KANAKO,1,YELLOW SEA,1,YI YI,1,ZATOICHI,1,ZEN,1,
ltr
item
Asian movies greek blog: GUILTY OF ROMANCE
GUILTY OF ROMANCE
http://2.bp.blogspot.com/-lSD7pmNfSNo/Um-Rcz5oADI/AAAAAAAAAc8/odMCBdSlRGQ/s640/title.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-lSD7pmNfSNo/Um-Rcz5oADI/AAAAAAAAAc8/odMCBdSlRGQ/s72-c/title.jpg
Asian movies greek blog
http://sin-kazama.blogspot.com/2013/03/guilty-of-romance.html
http://sin-kazama.blogspot.com/
http://sin-kazama.blogspot.com/
http://sin-kazama.blogspot.com/2013/03/guilty-of-romance.html
true
7191006100444600244
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Περισσότερα Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy