WHEN THE LAST SWORD IS DRAWN

Η περίοδος Meiji (1868-1912), θεωρώ πως είναι η πιο ενδιαφέρουσα στην ιστορία της Ιαπωνίας, κυρίως λόγω των συνταρακτικών αλλαγών που σ...



Η περίοδος Meiji (1868-1912), θεωρώ πως είναι η πιο ενδιαφέρουσα στην ιστορία της Ιαπωνίας, κυρίως λόγω των συνταρακτικών αλλαγών που συνέβησαν στην χώρα, οι οποίες είχαν ως  αποτέλεσμα τη βίαιη και εξαιρετικά γρήγορη μετάβαση, από την εποχή των σαμουράι στην σύγχρονη, σε μεγάλο βαθμό εξευρωπαϊσμένη, εποχή.

Οι Shinshengumi ειδικότερα, μια ομάδα από σαμουράι προσηλωμένους στην διατήρηση του παλαιού καθεστώτος,  οι οποίοι έδρασαν την συγκεκριμένη εποχή, έχουν αποτελέσει αντικείμενο βαθιάς μελέτης, αλλά και το κεντρικό θέμα σε μια πλειάδα ταινιών. Μία από τις καλύτερες είναι και η παρούσα, η οποία βασίζεται στο ομώνυμο, βραβευμένο βιβλίο του Jiro Asada. Ας τη δούμε όμως αναλυτικά.

O  Kanichiro Yoshimura (εικ 1) είναι ένας σαμουράι, ο οποίος έχει εγκαταλείψει την αρχική του φατρία στην Morioka και έχει εγκατασταθεί στο Edo,  όπου υπηρετεί ως δάσκαλος ξιφομαχίας στους Shinshengumi. Η κίνηση του αυτή, αν και επιβεβλημένη, μιας και δεν μπορούσε πλέον να συντηρεί την οικογένεια του,  έχει προκαλέσει την οργή του πρώην αρχηγού του και των υπόλοιπων σαμουράι της φατρίας (εικ 2), η οποία κατευθύνεται κυρίως προς τον γιο του, αλλά και την υπόλοιπη οικογένεια του, οι οποίοι θεωρούνται παρίες. Και ο ίδιος όμως αντιμετωπίζει προβλήματα, καθώς η έκδηλη φιλαργυρία του, αν και για καλό σκοπό, προκαλεί θυμηδία στους συντρόφους του, μιας και η αναζήτηση του χρήματος θεωρούνταν κάτι χυδαίο για τους σαμουράι.




Οι περισσότεροι από αυτούς καταλήγουν να γελάνε με την συμπεριφορά του, δεν συμβαίνει  όμως το ίδιο με τον έτερο δάσκαλο ξιφομαχίας της ομάδας, τον αιμοδιψή Hajime Saito (εικ 3), o οποίος δεν κρύβει την πρόθεση του να σκοτώσει τον Yoshimura, από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας τους.



Παράλληλα, οι σαρωτικές αλλαγές που συμβαίνουν στην Ιαπωνία του 1868, δεν αφήνουν ανεπηρέαστους τους Shinshengumi(εικ 4)οι οποίοι παλεύουν με νύχια και με δόντια να υπερασπίσουν το υπάρχον καθεστώς. Τα γεγονότα αυτά όμως, θα σας αφήσω να τα παρακολουθήσετε μόνοι σας.



Για μία ακόμα φορά, συναντούμε την τεχνική των πολλαπλών flashbacks, μιας και η ταινία ξεκινάει το 1899, όταν ένας ηλικιωμένος και αρκετά φτωχός Saito(εικ 5), φέρνει τον άρρωστο εγγονό του στον τοπικό γιατρό, Ono και πέφτει πάνω σε μια φωτογραφία του παλιού συντρόφου του, Yoshimura. Από κει και πέρα οι δύο άντρες αναπολούν τις αναμνήσεις τους από έναν φαινομενικά απλοϊκό, αλλά ουσιαστικά εξαιρετικά βαθύ και πολύπλοκο σαμουράι.




Να αναφέρουμε επίσης, πως ακόμα και κατά την διάρκεια της διήγησης των γεγονότων του 1868, υπάρχουν αρκετά flashbacks, τα οποία καθιστούν την προσεκτική παρακολούθηση της ταινίας σαφέστατα επιβεβλημένη.

Πάρα πολύ καλή η σκηνοθεσία του  Yojiro Takita, με ευδιάκριτα όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, τα οποία συναντήσαμε και στο αριστούργημα του, το Departures. Είναι φανερή η προσπάθεια του σκηνοθέτη να σχολιάσει τα γεγονότα εκείνης της περιόδου, καθώς και τη θέση τόσο των σαμουράι, όσο και των απλών ανθρώπων, σε μία εποχή, όπου οι αλλαγές ήταν πραγματικά σαρωτικές, αλλά χωρίς να αφήνει τα κοινωνικά σχόλια να υποβαθμίσουν το σενάριο. Εξαιρετική είναι επίσης και η απεικόνιση και γενικότερη ανάλυση των δύο χαρακτήρων(εικ 6), οι οποίοι είναι άκρως ενδιαφέροντες, με εντελώς αντίθετους τρόπους. Ίσως  θα μπορούσε να πει κάποιος πως υπάρχει μία υπερβολή, στον όλο ρόλο του Yoshimura, ιδιαίτερα προς το τέλος της ταινίας, όπου ο σκηνοθέτης μακρηγορεί αναιτίως, κάνοντας το φιλμ ελαφρώς κουραστικό, στο σημείο εκείνο. Αυτά όμως είναι και τα μόνα αρνητικά, όσο αναφορά την σκηνοθεσία.




Ως Kanichiro Yoshimura, ο Kiichi Nakai, ο οποίος παίζει πολύ καλά τον ρόλο του σαμουράι - καραγκιόζη, επιδεικνύοντας μάλιστα μια ευρεία απεικόνιση συναισθημάτων, μιας και οι σοβαρές του σκηνές είναι σχεδόν τόσες όσες και οι κωμικές. Είναι ακριβώς το είδος της ηθοποιίας που εκτιμούν οι Ιάπωνες, εξ ου και το βραβείο καλύτερου ηθοποιού από την Ιαπωνική Ακαδημία Κινηματογράφου, το 2003. Προσωπικά πάντως, θεωρώ πως αρκετές φορές παρουσιάζεται υπερβολικός στο ρόλο του, αν και κατά πάσα πιθανότητα, ακολουθώντας πιστά τις εντολές του σκηνοθέτη του.

Ως  Hajime Saito, ο Koichi Sato, ηθοποιός με μεγάλη εμπειρία στο είδος, γεγονός που γίνεται φανερό σε όλη την διάρκεια της ταινίας. Υποδύεται τον σκληρό, αιμοδιψή, "βαρύ" σαμουράι με μεγάλη ρεαλιστικότητα, ενώ στα συν της απόδοσης του θα πρέπει να υπολογίσουμε και την απεικόνιση του ηλικιωμένου Saito, η οποία ουδεμία σχέση έχει με τη αντίστοιχη του νέου. Εκτιμώ περισσότερο την απόδοση του από την αντίστοιχη του Nakai, αν και οι Ιάπωνες σαφώς και θα διαφωνούσαν μαζί μου.

Εξαιρετική επίσης είναι η φωτογραφία της ταινίας(εικ 7), προεξαρχόντων κάποιων σκηνών στο σκοτάδι και το χιόνι, αλλά και η γενικότερη απεικόνιση της εποχής εκείνης, από την σκιαγράφηση της οικογένειας του Yoshimura ως την οργάνωση των Shinshengumi.  Ανάλογα εντυπωσιακές είναι και κάποιες από τις σκηνές δράσης, ιδιαίτερα αυτές που περιέχουν μονομαχίες με σπαθιά(εικ 8)




Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για ένα πολύ καλό φιλμ, του οποίου τα μειονεκτήματα σαφώς και δεν υποσκιάζουν την αρτιότητα του. Αξίζει μια ματιά από όλους, με σαφή προσήλωση όμως στην εξέλιξη του.



Μπορείτε να μας βρείτε και στο facebook, στη σελίδα:
https://www.facebook.com/groups/118146481693463/


COMMENTS

Όνομα

13 ASSASSINS,1,13 GAME OF DEATH,1,20TH CENTURY BOYS,1,2ldk,1,3 - IRON,1,301/302,1,7 ΑΣΙΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΦΙΛΟΥΣ,1,701: FEMALE CONVICT SCORPION,1,ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ (2015),1,ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤON ΑΣΙΑΤΙΚΟ ΤΡΟΜΟ,1,ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ,7,ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ.,1,ΓΕΝΙΚΑ,10,Η ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΥΝΤΙΟ GHIBLI,1,ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,76,ΙΝΔΟΝΗΣΙΑΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,2,ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,5,ΚΟΡΕΑΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,61,ΜΑΝΓΚΑ ΚΑΙ ΑΝΙΜΕ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ: ΜΙΑ ΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΚΑΡΠΟΥΣ,1,ΜΟΓΓΟΛΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,1,ΝΕΑ,1,Ο ΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ,1,ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ,1,ΣΙΝΕΜΑ,2,ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ,1,ΤΑΪΒΑΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,3,ΤΑΪΛΑΝΔΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,4,ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ,9,ΤΑΚΑSΗΙ ΜΙΙΚΕ,1,ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,1,A BITTERSWEET LIFE,1,A DIRTY CARNIVAL,1,A FAMILY,1,A PETAL,1,A TALE OF TWO SISTERS,1,ADDICTED,1,ADDRESS UNKNOWN,1,AFTERSHOCK,1,AIN'T NO TOMORROWS,1,ALL ABOUT MY WIFE,1,ALWAYS,1,ALWAYS: SUNSET ON THIRD STREET,1,AN AFFAIR,1,AO NO HONOU,1,ARCHITECTURE 101,1,ASIAN MOVIES GREEK FORUM,1,AUDITION,1,BAD GUY,1,BALLAD OF NARAYAMA,1,BANG RAJAN,1,BIRDCAGE INN,1,BLIND,1,BLUE SPRING,1,BREATHLESS,1,BROTHERHOOD OF WAR,1,BUNNY DROP,1,CASTAWAY ON THE MOON,1,CATERPILLAR,1,CHILDREN,1,CHOCOLATE,1,CHOW YUN FAT,1,CITY OF LIFE AND DEATH,1,CONFESSIONS,1,CONFUCIUS,1,CROWS ZERO,1,CRUEL WINTER BLUES,1,CRYING FIST,1,D – SLOPE MURDER,1,DAISY,1,DEAR DOCTOR,1,DEATH TUBE,1,DEPARTURES,1,DITTO,1,DORA HEITA,1,DRAGON TIGER GATE,1,EXECUTIVE KOALA,1,EXTE: HAIR EXTENSIONS,1,FAREWELL MY CONCUBINE,1,FORT GRAVEYARD,1,FUNUKE SHOW SOME LOVE YOU LOSERS,1,GEMINI,1,GIOVANNI'S ISLAND,1,GOTHIC & LOLITA PSYCHO,1,GREAT TEACHER ONIZUKA,1,GROTESQUE,1,GUILTY OF ROMANCE,1,HANGING GARDEN,1,HARD REVENGE MILLY,1,HELLDRIVER,1,HINDSIGHT,1,HOWLING,1,I AM A CYBORG BUT THAT'S OK,1,I AM AN S+M WRITER,1,I SAW THE DEVIL,1,INFERNAL AFFAIRS TRILOGY,1,IP MAN,1,JSA,1,K-DRAMAS,1,KΙΝΕΖΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ,3,KAASAN MOM'S LIFE,1,KAKERA,1,KAMIKAZE GIRLS,1,KULTUROSUPA,15,KUNG FU HUSTLE,1,LADY SNOWBLOOD,1,LEGENDARY ASSASSIN,1,LIKE FATHER LIKE SON,1,LOVE AND HONOUR,1,LOVE EXPOSURE,1,MAD DETECTIVE,1,MASQUERADE,1,MAY 18,1,MEMORIES OF MURDER,1,MINI REVIEWS,44,MISS ZOMBIE,1,MISSING,1,MODERATORS,1,MONGOL,1,MOON AND CHERRY,1,MOSQUITO ON THE TENTH FLOOR,1,MOTHER,1,MUSA THE WARRIOR,1,MW,1,MY GRANDPA,1,MY WIFE IS A GANGSTER,1,NATIONAL SECURITY,1,NO MERCY,1,NORMAN ENGLAND,1,NORWEGIAN WOOD,1,ONCE UPON A TIME IN SHANGHAI,1,ONG BAK,1,OUTRAGE,1,PEPPERMINT CANDY,1,PIETA,1,PROJECT A,1,PUBLIC ENEMY,1,PULSE,1,RAISE THE RED LANTERNS,1,REBIRTH,1,RIARU ONIGOKKO,1,RIKI OH,1,ROCKERS,1,ROUGH CUT,1,SAKURAN,1,SAMARIA,1,SATOSHI KON,1,SEEDIQ BALE,1,SHA PO LANG,1,SHANGRI LA,1,SHIRI,1,SILMIDO,1,SNAKES AND EARRINGS,1,SPACE BATTLESHIP YAMATO,1,SPIRIT OF JEEN KUN DO,1,STRANGE CIRCUS,1,SUMMER TIME MACHINE BLUES,1,SUNFLOWER,1,SURVIVE STYLE 5+,1,SUSPECT X,1,THE CALAMARI WRESTLER,1,THE CHASER,1,THE CITY OF VIOLENCE,1,THE DARK HARBOUR,1,THE EEL,1,THE FORBIDDEN DOOR,1,THE FOUL KING,1,THE GOOD THE BAD THE WEIRD,1,THE GREAT PASSAGE,1,THE KING AND THE CLOWN,1,THE LIGHT SHINES ONLY THERE,1,THE MAN FROM NOWHERE,1,THE PIRATES,1,THE PRESIDENT'S BARBER,1,THE RAID: REDEMPTION,1,THE SUSPECT,1,THIRST,1,THREE KINGDOMS: RESURRECTION OF THE DRAGON,1,TIME AND TIDE,1,TO LIVE,1,TOKYO GORE POLICE,1,TOKYO SONATA,1,TONY TAKITANI,1,VAMPIRE GIRL VS FRANKENSTEIN GIRL,1,VENGEANCE CAN WAIT,1,VILLAIN,1,WAR OF THE ARROWS,1,WEREWOLF BOY,1,WHEN MARNIE WAS THERE ΣΙΝΕΜΑ,1,WHEN THE LAST SWORD IS DRAWN,1,WHISPERING OF THE GODS,1,WITH BEAUTY AND SORROW,1,WORLD OF KANAKO,1,YELLOW SEA,1,YI YI,1,ZATOICHI,1,ZEN,1,
ltr
item
Asian movies greek blog: WHEN THE LAST SWORD IS DRAWN
WHEN THE LAST SWORD IS DRAWN
http://4.bp.blogspot.com/-OP9AtXDDCig/Unnt-VZZbGI/AAAAAAAAAvM/tBAGJohVMCU/s640/title.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-OP9AtXDDCig/Unnt-VZZbGI/AAAAAAAAAvM/tBAGJohVMCU/s72-c/title.jpg
Asian movies greek blog
http://sin-kazama.blogspot.com/2012/11/when-last-sword-is-drawn.html
http://sin-kazama.blogspot.com/
http://sin-kazama.blogspot.com/
http://sin-kazama.blogspot.com/2012/11/when-last-sword-is-drawn.html
true
7191006100444600244
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Περισσότερα Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy